Kutyaszán

ADATLAP
Játék neve: Kutyaszán
Javasolt korosztály: Óvoda -2. évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök:
  • Alapvető mozgásformák - helyzetváltoztató mozgások
  • Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások
Sportági feladatok, játékok: Röplabda
Kapcsolódó mozgáskoncepció:
  • Saját testtel kapcsolatos tudatosság
  • Térbeli tudatosság
  • Kapcsolat a társsal
Helyszín: Tornaterem / szabadtér
Létszám: Páros
Eszközigény: alternatív, saját készítésű eszköz
Tantárgyi kapcsolódások: Természetismeret / természettudomány
Fejlesztési terület: széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
Játék típusa:
  • feladatjáték, játékos feladatok
  • szerepjáték

 

Párokat alakítunk ki. A pár egyik tagja egy lábbal a rongyszőnyegen áll, másikkal a talajon támaszkodik (“hajtó”). Társa előtte helyezkedik el („kutya”), egyik kezét hátranyújtja a másik játékosnak („hajtó”), aki megfogja. A játék indításakor a „kutya” húzza a társát, aki egyik lábával hajtva magát segíti az előrehaladást. „Kutyavásár” jelzésre a „kutyák” helyben maradnak, miközben a „hajtók” szőnyegjükről lelépve, futva új szőnyeget és új „kutyát” keresnek (addigi helyükre nem térhetnek vissza). „Hóvihar” jelzésre a „hajtó” hasra fekszik a szőnyegre, a „kutya” tenyéren és talpon támaszkodva, csípőjét magasra emelve „kunyhót” épít fölé. „Kutyából hajtó” kiáltásra a páros két tagja szerepet cserél.