Evolúció

ADATLAP
Játék neve: Evolúció
Javasolt korosztály: Óvoda -2. évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök:
  • Alapvető mozgásformák - helyzetváltoztató mozgások
  • Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások
Sportági feladatok, játékok: Röplabda
Kapcsolódó mozgáskoncepció:
  • Saját testtel kapcsolatos tudatosság
  • Térbeli tudatosság
Helyszín: Tornaterem / szabadtér
Létszám: Osztályszintű
Eszközigény: alternatív, saját készítésű eszköz
Tantárgyi kapcsolódások: Természetismeret / természettudomány
Fejlesztési terület: széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
Játék típusa: feladatjáték, játékos feladatok

 

Minden játékosnak egy szőnyege van. A játék során négy különböző mozgásformában közlekedhetnek a résztvevők. Ezek sorrendben: ülőcsúszás („amőba”), szőnyegen térdelve, kézzel húzva magukat előre („csiga”), négykézláb futással, egyik kézzel a szőnyegen támaszkodva („kutya”), és rollerezve („ember”). Minden játékos „amőba”-ként kezdi a játékot. Jelzésre (pl. síp) két azonos „fejlődési fokon” lévő (azonos mozgásformával haladó) játékos egy „Kő-Papír-Olló”-t játszik egymással. A győztes „továbbfejlődik” a következő szintre (a soron következő mozgásformával halad tovább), a vesztes marad az addigi mozgásformánál, és így haladnak tovább a következő jelzésig. Változatként játszható úgy is, hogy a „Kő-Papír-Olló” vesztese visszafejlődik egy evolúciós lépcsőfokot (ha „amőba” volt, marad „amőba”).