Egér- egérlyuk

ADATLAP
Játék neve: Egér- egérlyuk
Javasolt korosztály: Óvoda -2. évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök:
  • Alapvető mozgásformák - helyzetváltoztató mozgások
  • Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások
Sportági feladatok, játékok: Röplabda
Kapcsolódó mozgáskoncepció:
  • Saját testtel kapcsolatos tudatosság
  • Térbeli tudatosság
Helyszín: Tornaterem / szabadtér
Létszám:
  • Osztályszintű
  • Páros
Eszközigény: eszköz nélküli
Tantárgyi kapcsolódások:
  • Matematika
  • Természetismeret / természettudomány
Fejlesztési terület: széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
Játék típusa: feladatjáték, játékos feladatok

 

A tanulókat beszámozzuk (1-es, 2-es), szabadon futnak a teremben. Jelzésre („1-es az egér” VAGY „2-es az egér” VAGY „1-es az egérlyuk” VAGY „2-es az egérlyuk”) párokat kell alakítani oly módon, hogy a páros egyik tagja terpeszbe áll („egérlyuk”), egy társa pedig bebújik a terpesz alá („egér”). A szerepet a számok alapján kiadott jelzések döntik el.