You are not authorized to access that location.

Kisjátékok

Szűrők, jellemzők...
Játékoktatás: játékoktatás
Motiválás: belső motiváció támogatása
Mozgásfejlődés: mozgástanulás és gyakorlás
Személyiségfejlesztés:
  • társas viselkedés
  • gondolkodás, problémamegoldás
Sportági módszertani ajánlások: Floorball
Fejlesztési terület: széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség

Kisjátékok

A kisjátékok olyan tanulási környezetet eredményeznek, mely szinte minden pillanatban hordozza a játékba kapcsolódás lehetőségét, hiszen a kis létszám miatt kénytelen minden játékos aktívan részt venni a játékban. Az így megnövekedett számú labdaérintés, elmozgás, átadás, labdaátvétel, üres területre mozgás, stb. számos lehetőséget teremt a sikeres végrehajtás megtapasztalására, amivel jelentősen hozzájárul a motivált részvételhez. A kisjátékok közbeni kontrollált versenyhelyzetek hozzájárulnak a sportszerű magatartásformák kialakulásához, a társak megbecsüléséhez és az eredményközpontúság helyett a játékélmény hangsúlyozásához.

A kisjátékok főbb jellemzői:

  • Kis területen, kevés tanuló (összesen 2-4) által játszott játékok.
  • Folyamatos a „döntéskényszer”, hiszen rengeteg átadás, átvétel, elszakadás, üres területre helyezkedés, támadásból védekezésbe (és vissza) történő átmenet, stb. történik időegység alatt, így a tanulók folyamatosan aktívak.
  • A tanult technikai elemek játékhelyzetben történő alkalmazása történik – intenzív a tapasztalatszerzés.
  • A figyelem fókusza fokozatosan tevődik át a technikai elemek végrehajtásáról a taktikai helyzetnek megfelelő, célszerű alkalmazásra (egyéni technika, majd 2 játékos kapcsolata, végül 3 vagy több játékos kapcsolata).
  • Több labdaérintés és játéklehetőség minden tanulónak, köztük a kevésbé ügyeseknek is. (Ezzel mindenkinek egyenlő esély nyílik a tanulásra.)
  • Elkülönítve jelennek meg a taktikai helyzetek.
  • A játéktér szélességi és mélységi értelemben történő minél jobb, teljesebb kihasználása (térbeli tudatosság).
  • Több (azonos vagy különböző) játék egyidejű lebonyolítása. Ez óraszervezési előnyökkel jár.
  • Kiválóan alkalmas differenciálásra – szabálymódosítás, létszám változtatása, megkötések. (Ennek a tanulási szempontnak megfelelően kell történnie!)

A kisjátékokat alkalmazhatjuk úgy, hogy a rendelkezésünkre álló termet 2-3-4-6-8 részre osztjuk. Az elválasztást floorballpalánkkal, padokkal, szükség esetén (játékoktól függően bójákkal vagy egy egyéb jelölőlehetőségekkel választjuk el.

A különböző térrészekben játszathatjuk ugyanazt a játékot. Ebben az esetben lehetőség szerint cseréljük a csapatokat, hogy mindig más ellenféllel kerüljenek szembe!

Lehetőségünk nyílik arra is, hogy az elválasztott helyek mindegyikén másfajta kisjátékot játszassunk a gyerekekkel. Minden esetben figyeljünk az átláthatóságra, hogy a gyerekek képesek legyenek végrehajtani a feladatokat, a tanár pedig figyelemmel tudja követni ezt!