A kisjátékok olyan tanulási környezetet eredményeznek, mely szinte minden pillanatban hordozza a játékba kapcsolódás lehetőségét, hiszen a kis létszám miatt kénytelen minden játékos aktívan részt venni a játékban. Az így megnövekedett számú labdaérintés, elmozgás, átadás, labdaátvétel, üres területre mozgás, stb. számos lehetőséget teremt a sikeres végrehajtás megtapasztalására, amivel jelentősen hozzájárul a motivált részvételhez. A kisjátékok közbeni kontrollált versenyhelyzetek hozzájárulnak a sportszerű magatartásformák kialakulásához, a társak megbecsüléséhez és az eredményközpontúság helyett a játékélmény hangsúlyozásához.
A kisjátékok főbb jellemzői:
A kisjátékokat alkalmazhatjuk úgy, hogy a rendelkezésünkre álló termet 2-3-4-6-8 részre osztjuk. Az elválasztást floorballpalánkkal, padokkal, szükség esetén (játékoktól függően bójákkal vagy egy egyéb jelölőlehetőségekkel választjuk el.
A különböző térrészekben játszathatjuk ugyanazt a játékot. Ebben az esetben lehetőség szerint cseréljük a csapatokat, hogy mindig más ellenféllel kerüljenek szembe!
Lehetőségünk nyílik arra is, hogy az elválasztott helyek mindegyikén másfajta kisjátékot játszassunk a gyerekekkel. Minden esetben figyeljünk az átláthatóságra, hogy a gyerekek képesek legyenek végrehajtani a feladatokat, a tanár pedig figyelemmel tudja követni ezt!