A floorball sportágban, csakúgy, mint a többi labdajátékban, az alapvető technikák a mozgásokra, futásokra és egyéb alapvető mozgásformára épülnek. Célunk, hogy olyan alapgyakorlat-anyagot, játékgyűjteményt adjunk közre, amely segítséget nyújt a gyerekek floorball játékának fejlesztésében.
Ütőfogás: az ütő végét kell fogni, 2 mutatóujj lefelé néz a föld felé (vállhoz emelve, mintha puskát fogna), általában a fenti kéz az, amelyikkel ír, rajzol a gyerek – domináns kéz –; a tenyeres oldalnak a lenti kéz oldalán kell előre néznie). Az ütő állított helyzetben nagyjából a gyerek köldöke fölé érjen 5-10 cm-rel. Felnőtteknél az ütő nagyságrendileg a köldökig érjen. Egy hosszabb ütővel erősebbet lehet ütni, míg egy rövidebbel jobban lehet húzni, illetve a cselezés is könnyebb, hiszen a testhez közel lehet vezetni a labdát.
Ezek a technikák határozzák meg a gyerekek minden labdás tevékenységét. A helyes technika végrehajtása megkönnyíti a további feladatok végrehajtását. Minél közelebb jut a gyerek a tökéletes technika végrehajtásához, annál gyorsabban tud a következő mozgásszintre jutni. Mindenkinél előfordulhatnak kis egyedi eltérések. Amíg ezek nem akadályozzák a mozgások végrehajtását, addig a gyerekek alkalmazhatják.
2. Labdavezetés
A labdavezetés a szárazföldi labdás csapatjátékok egyik legfontosabb építőköve. A mozgástanulás különböző fázisaiban a gyerekek különböző sebességű labdavezetésekre képesek. Ezzel a technikai elemmel tudnak a játékosok egyedül eljutni a pálya különböző pontjaira. Ideális labdavezetésnél lábunkkal, testünkkel fedezzük a labdát, a labdavezető úgy helyezi a labdát, hogy mindig Ő legyen a labda és a védő között (képen). A támadás egyik alapja, a csapatjáték egyéni mozgáseleme.
3. Labdaátadás (általában alaphelyzetben)
A csapatjátékok kimagasló eleme az átadás. Ezek fontosságának felfedezése a gyerekeknél hosszan tartó folyamat. Az átadás sebessége, gyors mozgásból történő végrehajtása a mozgásfejlődés kezdeti szakaszában kevéssé elvárható. Az átadás a floorball játékban a társas kapcsolatok első lépése, a 2 ember kapcsolata. Átadásokkal a csapat gyorsabban juthat el az ellenfél kapujához, hiszen az átadás sebessége nagyobb, mint a labdavezető játékos sebessége. Természetesen az átadás kockázatot is jelent. A játékban állóhelyben, valamint minden irányban történő mozgások közben előfordulhatnak átadások, így valamennyi variációra fel kell készíteni a gyerekeket.
4. Labdaátvétel (általában alaphelyzetben, a testsúly és az ütő hátraengedésével a labdát le lehet lassítani)
A labdaátvétel szerves része az átadásoknak. Ennek a technikai elemnek a fejlesztésével gyorsítható meg az átadások sebessége. A labdaátvétel készségének fejlesztésével jelentősen csökkenthetjük az átadásokban rejlő kockázatot. Mind állóhelyben, mind mozgásban gyakoroltatnunk kell a gyerekekkel, hiszen a játékban mindegyik előfordul.
5. Lövés (testsúlyáthelyezéssel hátulról előre)
A lövés a játék sava-borsa. A gyerekek nagy részének legfontosabb szempontja, hogy lőtt-e gólt. Sikerélményük ékköve a gólszerzés, ami a lövések sokrétű elsajátításával könnyebbé válhat.
6. Kapus feladatai (általában térdelve véd, vetődik, lábbal elrúgja a labdát különböző testhelyzetekben, megfogja a labdát, kigurítja, kidobja pattintva, közelre vagy minél messzebb)
A kapus más sportágak kapusaival ellentétben nem a lábain áll, hanem a térden állva helyezkedik el.
A felkarját vízszintesen, az alkarját pedig függőlegesen tartja. A lábszárát befelé fordítja, a lábfeje egymáshoz ér, vagy a földön vízszintesen az egyik sarok felé kinyúlik.
Általában a rövid sarkot védi és a hosszúsarokra lábbal és kézzel mozdul – szemafor mozgás: folyamatos kéz mozgás, láb együtt fordul (amikor az egyik láb kinyúlik oldalra, a másik láb keresztben a test alá fordul).
A kapusterületen belül szabadon mozoghat, felállhat, de egy testrésszel érinteni kell a kapusterületet.
A kapus nagyban megkönnyíti a csapat munkáját, hogy biztonságot nyújt társai számára. A gyerekek szívesen állnak be a kapuba, de a kiválasztásnál előnyben részesíthetjük a mozgékony, nagyobb testű, jó mozdulatgyorsasággal rendelkező játékost.
7. Védekezés
A mondás azt tartja, hogy „a támadók nyerik a meccset, de a védelem a bajnokságot”. A védekezés fontossága elengedhetetlen a csapat kialakítása szempontjából. Neves sportszakemberek elgondolása, hogy amikor edzésen jól megtanítom védekezni a gyerekeket, Ők maguk tanítják meg jól támadni ezzel csapattársaikat. A védő fél térdét lerakhatja a talajra, az ütőjét is a talaj közelébe engedheti (kéz nem érhet le), ezzel is nagyobb felületet képezvén a lövés vagy átadás megállítására. A védő alaphelyzetében a labdás támadó és a saját kapu közötti képzeletbeli egyenesen helyezkedik el (védővonal), illetve nagyságrendileg 1 méterre a támadótól (védőtávolság), hogy bármikor lehetőség szerint a labdához tudjon érni. Labda nélküli támadó védésénél fontos szabály, hogy a védőnek úgy kell helyezkednie, hogy mind a labdát, mind az általa őrzött támadót látnia kell.
Védekezésben az emberfogásos, illetve a területvédelem is használható. Kis korban először az emberfogásossal kell kezdenünk.