Keresztben/hosszában akadályok között

ADATLAP
Játék neve: Kersztben / hosszában akadályok között
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök: Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások
Kapcsolódó mozgáskoncepció: Kapcsolat az eszközzel
Helyszín: Tornaterem / szabadtér
Létszám: Csoportos / csapat
Eszközigény:
  • kötél, karika
  • pad, zsámoly, bordásfal
  • egyéb koordinációt fejlesztő eszköz
Tantárgyi kapcsolódások:
  • Matematika
  • Magyar nyelv és irodalom
  • Természetismeret / természettudomány
Fejlesztési terület:
  • széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
  • önálló, konstruktív, problémamegoldó gondolkodás
Játék típusa: feladatjáték, játékos feladatok

 

OSZLOPOKBÓL INDULVA 

Előkészületek

  • Létszámtól függően 3-5 fős heterogén csoportok kialakítása és felállítása az akadályok mögé.

Ma egy nagyon érdekes akadálypályával készültem nektek, ahol meg fogjuk tanulni, hogy mit jelent, ha egy eszközön keresztben, vagy hosszában kell gyakorolni vagy áthaladni. Az első eszköz a pályán egy tornapad. Vajon, ha így van beállítva akkor az hosszában vagy keresztben van? … Igen, hosszában. És a zsámoly utána? … Igen, az keresztben van. És az ugrókötél a földön? Végül a gát? … Nagyszerű. A feladatotok az lesz, hogy mielőtt áthaladtok az akadályokon az általatok választott mozgásformával, mindig mondjátok hangosan, hogy keresztben vagy hosszában haladtok!

Variációk

  • A végrehajtások nehézségét a mozgásirány (oldalt, hátrafelé), a sebesség (gyorsabban), valamint a mozgásforma változtatásával alakíthatjuk a gyerekek tudásszintjéhez.
  • Legyünk kreatívak, illetve engedjük, hogy a gyerekek is kitalálhassanak mozgásformákat!