HELYBEN, SZÉTSZÓRTAN A TÉRBEN
Eddig mindenki úgy gyorsított és lassított, ahogy akart.
A következő játékban próbáljátok követni a taps ritmusát! Ha gyorsan tapsolok, akkor vajon hogyan kell mozogni? (Igen, gyorsan.) És ha lassan tapsolok? (Igen, akkor pedig lassan.)
Módszertani javaslat
- A pedagógus ritmusadással diktálja a sebességet, törekedve először a lassan változó sebességváltásokra, majd a gyorsabbakra. Például: taps……. taps……. taps….. taps….. taps … taps … taps. taps. taps – gyorsulva; majd taps. taps. taps.. taps… taps…. taps…… taps – lassulva. A ritmus viszonylag szabadon variálható ügyelve arra, hogy a gyerekek mindvégig követni tudják.
Variációk
- Az egész test mozgása mellett alkalmazhatjuk a gyakorlatot az egyes testrészek esetében is izolált formában, például könyökkörzés, tölcsérkörzés. Ilyen módon alkalmazva ezek kiváló testérzékelő gyakorlatokká is válhatnak.