Gyorsulás és lassulás tapsra

ADATLAP
Játék neve: Gyorsulás és lassulás tapsra
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök:
  • Alapvető mozgásformák - helyzetváltoztató mozgások
  • Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások
Kapcsolódó mozgáskoncepció: Energiabefektetés tudatossága
Helyszín: Tornaterem / szabadtér
Létszám: Osztályszintű
Eszközigény: eszköz nélküli
Tantárgyi kapcsolódások: Természetismeret / természettudomány
Fejlesztési terület: széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
Játék típusa: feladatjáték, játékos feladatok

 

HELYBEN, SZÉTSZÓRTAN A TÉRBEN 

Eddig mindenki úgy gyorsított és lassított, ahogy akart.

A következő játékban próbáljátok követni a taps ritmusát! Ha gyorsan tapsolok, akkor vajon hogyan kell mozogni? (Igen, gyorsan.) És ha lassan tapsolok? (Igen, akkor pedig lassan.)

Módszertani javaslat

  • A pedagógus ritmusadással diktálja a sebességet, törekedve először a lassan változó sebességváltásokra, majd a gyorsabbakra. Például: taps……. taps……. taps….. taps….. taps … taps … taps. taps. taps – gyorsulva; majd taps. taps. taps.. taps… taps…. taps…… taps – lassulva. A ritmus viszonylag szabadon variálható ügyelve arra, hogy a gyerekek mindvégig követni tudják.

Variációk

  • Az egész test mozgása mellett alkalmazhatjuk a gyakorlatot az egyes testrészek esetében is izolált formában, például könyökkörzés, tölcsérkörzés. Ilyen módon alkalmazva ezek kiváló testérzékelő gyakorlatokká is válhatnak.