Állatutánzó lassan és gyorsan- 2.

ADATLAP
Játék neve: Állatutánzó lassan és gyorsan- 2.
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök: Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások
Kapcsolódó mozgáskoncepció: Energiabefektetés tudatossága
Helyszín: Tornaterem / szabadtér
Létszám: Osztályszintű
Eszközigény: kötél, karika
Tantárgyi kapcsolódások: Természetismeret / természettudomány
Fejlesztési terület: széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
Játék típusa:
  • feladatjáték, játékos feladatok
  • szerepjáték

 

SZÉTSZÓRTAN A TÉRBEN 

Ugyanígy játsszunk tovább, de most mindenki magának válasszon egy gyors és egy lassú állatot! Ki melyik két állatot választotta?

Koncentráljatok, hogy a lassú állat tényleg nagyon lassan, a gyors pedig nagyon gyorsan mozogjon! (A pedagógus folyamatosan kérje, hogy még gyorsabban, illetve még lassabban hajtsák végre a gyerekek a feladatot, hogy minél nagyobb legyen a sebességkülönbség, vagyis a kontraszt.)

Figyeljetek! Kezdjük a játékot! … TAPS … Még lassabban! … TAPS … (A gyerekek a karikákba kerültek) … TAPS … Még gyorsabban! … TAPS … (A gyerekek a karikákba kerültek.)