Oda- vissza állatutánzó

ADATLAP
Játék neve: Oda- vissza állatutánzó
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök: Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások
Kapcsolódó mozgáskoncepció: Energiabefektetés tudatossága
Helyszín: Tornaterem / szabadtér
Létszám:
  • Csoportos / csapat
  • Páros
Eszközigény: bója
Tantárgyi kapcsolódások: Természetismeret / természettudomány
Fejlesztési terület: széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
Játék típusa:
  • feladatjáték, játékos feladatok
  • szerepjáték

 

 

Előkészületek

  • Alakítsunk ki párokat vagy háromfős (esetleg négyfős) csoportokat, és állítsuk őket a bóják mögé! Megfelelő mennyiségű bójára van szükségünk, amelyek szélességben legalább 1-1 m távolságra állnak egymástól.

Mondjatok olyan állatokat, amelyek lassan, és amelyek gyorsan mozognak! … Nagyszerű!

Most mindenféle állatot fogtok utánozni. Nagyon érdekes lesz, mivel az állatok egyszer nagyon gyorsan, egyszer pedig nagyon lassan fognak haladni. Közösen válasszunk egy nagyon gyors állatot! Ki szeretne agárkutya lenni? És gazella? Vagy gepárd? (A gyerekek többségéhez igazodva válasszunk!)

Most pedig egy nagyon lassú állatot válasszunk! Csiga? Lajhár? Teknős? (A gyerekek többségéhez igazodva válasszunk!)

Mindig jelzésre indulhat az első sor a túloldal felé, közben azt az állatot kell utánoznotok, amelyet kiválasztottunk! A túloldalon mindenki álljon meg, és várja be a társait! Ha mindenki átért, akkor indulhatnak majd vissza az újabb jelre az elsők.

Variációk

  • A feladathoz tervezhetünk egyszerűbb akadálypályákat is, ügyelve arra, hogy a nagy sebességű mozgás ne legyen balesetveszélyes.