Fusd végig a számokat!

ADATLAP
Játék neve: Fusd végig a számokat!
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök: Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások
Kapcsolódó mozgáskoncepció: Térbeli tudatosság
Helyszín: Tornaterem / szabadtér
Létszám: Osztályszintű
Eszközigény: eszköz nélküli
Tantárgyi kapcsolódások: Matematika
Fejlesztési terület: széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
Játék típusa: feladatjáték, játékos feladatok

 

KÖTÖTT MOZGÁSÚTVONALON 

A feladathoz nagyobb udvari tér szükséges.

Válasszatok magatoknak egy számot 0 és 10 között! Ha megvan a saját számotok, akkor keressetek magatoknak egy olyan területet, ahol nem zavar benneteket senki! Képzeljétek el, hogy a számotok lent van a földön! Sétáljátok végig a számot! Ha sikerült, akkor álljatok vissza a kezdőpontba, és most lassan fussátok végig a számotokat!

Variációk

  • Melyik számban van görbe vonal? Keress egyet, és szökdeld végig páros lábon!
  • Melyikben van cikcakkvonal? Keress egyet, és pókjárásban rajzold a földre!
  • A feladat nehezíthető úgy, hogy egymás után növekvő/csökkenő sorrendben mozogja végig a számokat.
  • Adható valamilyen alapművelet, amit egyénileg kell megoldani és „lemozogni” (pl. 7 – 4 = ?).
  • Átalakítható párkereső játékká, amelyben a páros/páratlan számok lehetnek egymás párjai.
  • Rajzolható párokban kétjegyű szám, akár valamilyen művelet után is. (A gyerekek egymásnak is adhatják a feladatot.)
  • Ahogy eddig is, bármilyen mozgásforma használható a feladatok „lemozgására”.