KÖTETLEN MOZGÁSSAL
Előkészületek
- A következő játékhoz minden gyermek kapjon egy babzsákot vagy hulahoppkarikát, esetleg labdát.
Üljetek le elém! Képzeljétek el, hogy az autótok kormánykerekét fogjátok!
Mindenki válasszon magának egy autómárkát! Ki mit választott? … Milyen sebességgel mehetnek az autók a városban? …Igen 50-nel. Lassan indulhatnak szabadon az autók, de csak 50-nel, sétálva, mint a városban.
Én leszek a rendőr, aki irányítja a forgalmat, ezért mondani fogom, hogy éppen merre kell kanyarodni. Arra nagyon vigyázzanak a sofőrök, nehogy ütközzenek, mert összetörik az autójuk! (TAPS) Balra, jobbra, előre, hátra…
Variációk
- A játékot nehezíthetjük azzal, hogy beépítjük a STOP és START jelzést, amivel már hat különböző jelre kell figyelni.
- Az irányváltoztatásokat kérhetjük a gyerekek által hozott szabad döntések alapján (mikor merre fordul).
- Az irányváltások előtt a kezükkel indexelhetnek (apró kézmozdulatokkal).
- Az irányváltások előtt be kell mondaniuk maguknak hangosan, hogy merre kanyarodnak.
- A szóbeli jelek helyett használhatunk kézjeleket, táblákat, hangjeleket az irányok és a sebességek meghatározásához.
- A sebességeknél megtaníthatjuk, hogy milyen sebesség tartozik a lakott területekhez (városhoz/faluhoz), országúthoz, autóúthoz, autópályához. Ezek a variációk párhuzamosan már az erőfeszítés (energiabefektetés) tudatosításának játékos feladatai is lehetnek.
- Tovább nehezíthetjük a játékot a jelek és hangok együttes használatával.
- Játék közben használhatunk különböző ritmusú zenét, amely ritmus gyorsaságának megfelelően kell az autóknak haladniuk.
- A mozgásokat végezhetjük párban és/vagy csoportban, így „pótkocsikat”, illetve vonatokat alkotva (csípő, kéz, vállfogással stb.). Ilyenkor a mozgáskapcsolatok témakörből a vezető-követő mozgáskapcsolatról is gyűjthetnek információt a gyermekek.