Merre jár az óra?- 2.

ADATLAP
Játék neve: Merre jár az óra?- 2.
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök: Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások
Kapcsolódó mozgáskoncepció: Térbeli tudatosság
Helyszín: Tornaterem / szabadtér
Létszám: Osztályszintű
Eszközigény: kötél, karika
Tantárgyi kapcsolódások:
  • Matematika
  • Természetismeret / természettudomány
Fejlesztési terület: széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
Játék típusa: feladatjáték, játékos feladatok

 

SZÉTSZÓRTAN A TÉRBEN 

Előkészületek

  • Minden tanuló kap egy karikát.

Képzeljétek el, hogy egy nagy virágmezőn vagytok, a színes karikák pedig a virágok! Sétáljatok a virágok között szabadon, és amikor azt mondom, hogy óramutató járásával megegyezően, akkor válasszatok egy közeli virágot, és sétáljátok körbe ebbe az irányba!

Módszertani javaslatok

  • Először érdemes csak az egyik mozgásirányt 3-4 alkalommal körbejáratni, majd arra építeni az ellentétes mozgást.
  • Végül célszerű szabadon váltogatni az irányokat.

Variációk

  • Ahogy az előző feladatokban, itt is nehezíthető a gyakorlat a sebesség, mozgásforma, párok, eszközök változtatásával, bekapcsolásával.