Testformák sorrendben

ADATLAP
Játék neve: Testformák sorrendben
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök: Alapvető mozgásformák - helyzetváltoztató mozgások
Kapcsolódó mozgáskoncepció: Saját testtel kapcsolatos tudatosság
Helyszín:
  • Tornaterem / szabadtér
  • Alternatív helyszínek (tanterem, folyosó, stb.)
Létszám: Osztályszintű
Eszközigény: eszköz nélküli
Tantárgyi kapcsolódások:
  • Magyar nyelv és irodalom
  • Természetismeret / természettudomány
Fejlesztési terület: széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
Játék típusa: feladatjáték, játékos feladatok

 

SZÉTSZÓRTAN A TÉRBEN 

Ebben a feladatban nagyon kell majd koncentrálnotok, mert olyan gyakorlatot kell kitalálnotok, amiben a következő testformákat kapcsoljátok össze:

1 db széles, 1 db szűk, 1 db szimmetrikus. Találjátok ki a saját testformáitokat! Bátran használjátok a kreativitásotokat. Ha megvan mindhárom, akkor találjátok ki, hogy miként kötitek össze őket, hogy egy gyakorlat legyen belőlük. Aki akarja, a végén bemutathatja a gyakorlatát. 10 percetek van, hogy megtanuljátok! … TAPS ...

Módszertani javaslatok

  • A pedagógus a feladatmegoldások közben ellenőrizni tudja, hogy ki mennyire érti az egyes testformák jelentését.
  • A megtanulandó elemmennyiséget igazítsuk az előképzettséghez.
  • Engedjünk választási lehetőséget az összeillesztendő feladatszámban (pl. 3 és 5 között)!

Variációk

  • A testformák és testhelyzetek rajzok alapján is kialakíthatók.
  • A megtanult gyakorlatokat párokban vagy mikrocsoportokban megtaníthatják egymásnak a gyerekek.