Szimmetrikus vagy aszimmetrikus?

ADATLAP
Játék neve: Szimmetrikus vagy aszimmetrikus?
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök: Alapvető mozgásformák - helyzetváltoztató mozgások
Kapcsolódó mozgáskoncepció: Saját testtel kapcsolatos tudatosság
Helyszín:
  • Tornaterem / szabadtér
  • Alternatív helyszínek (tanterem, folyosó, stb.)
Létszám: Osztályszintű
Eszközigény: eszköz nélküli
Tantárgyi kapcsolódások:
  • Matematika
  • Magyar nyelv és irodalom
  • Természetismeret / természettudomány
Fejlesztési terület: széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
Játék típusa: feladatjáték, játékos feladatok

 

SZÉTSZÓRT ALAKZATBAN 

Mit jelent az, hogy valami szimmetrikus? (Várt válasz: a két oldala ugyanolyan.) Ki tudna nekem szimmetrikus dolgokat mondani? ... És ilyen testformát mutatni?

Most keressetek egy másik szimmetrikus testformát, és mutassátok meg! … Ügyes, mert mindkét testfeletek ugyanolyan helyzetben van.

Ha a szimmetrikus ezt jelenti, akkor mit jelenthet az a kifejezés, hogy aszimmetrikus? (Várt válasz: a két oldala különböző.) Ki tudna nekem aszimmetrikus dolgokat mondani? És ilyen testformát mutatni? … Most keressetek egy másik aszimmetrikus testformát! … Ügyes, mert a két testfél különböző helyzetben van.

Variációk

  • A testformákat bármilyen jellemző fantáziaképpel előhívhatjuk (bármilyen fantáziatesthelyzetet előhívhatunk velük, természetesen nem csak a nyolc alapvető testformát).
  • Alkalmazhatjuk az egyes testformák kombinációit (pl. szűk szimmetrikus; széles aszimmetrikus).
  • A testformákat képkártyák esetleg hangjelek (pl. mennydörgés, sikítás, nevetés) vagy színek segítségével is előhívhatjuk. Nagyon érdekes, hogy a különböző hangokra és színekre a gyerekek milyen testformákat alkotnak meg.