Testhelyzetek

ADATLAP
Játék neve: Testhelyzetek
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök:
  • Alapvető mozgásformák - helyzetváltoztató mozgások
  • Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások
Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások:
  • Járások, futások, oldalazások
  • Ugrások, szökdelések
Kapcsolódó mozgáskoncepció: Saját testtel kapcsolatos tudatosság
Helyszín: Tornaterem / szabadtér
Létszám: Osztályszintű
Eszközigény: eszköz nélküli
Tantárgyi kapcsolódások:
  • Magyar nyelv és irodalom
  • Természetismeret / természettudomány
Fejlesztési terület: széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
Játék típusa: feladatjáték, játékos feladatok

 

KÖTETLEN MOZGÁSSAL 

Gyertek ide körém, és üljetek le! A következő feladatban szabadon galoppozhattok, mint a kiscsikók a teremben (BEMUTATÁS). Amikor tapsolok egy nagyot, mindenki figyeljen rám, mert mutatok egy testhelyzetet. A testhelyzetet mindenki utánozza le, és tegye fel a kezét, aki tudja, hogy hívják. TAPS … TAPS – törökülés – TAPS … TAPS – hason fekvés … Akit felszólítok, az megmondhatja a megoldást.

Variációk

  • Tudatosíthatunk sokféle testhelyzetet: terpeszállás, harántterpeszállás, térdelés, lebegőállás, térdelőülés, guggolótámasz, hanyatt fekvés, térdelőtámasz, fekvőtámasz, hátsó fekvőtámasz… (Ezeket a testhelyzeteket gyakorta használjuk – mind az óvodában, mind a későbbiekben – mint kiinduló helyzet vagy befejező helyzet.)
  • A testhelyzetek bármilyen előzetes, de ismert mozgásból kialakíthatók.
  • A testhelyzeteket kettesével, esetleg hármasával is megadhatjuk (pl. hason fekvés és törökülés).