Gyógyító varázslók-2.

ADATLAP
Játék neve: Gyógyító varázslók-2.
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó mozgáskoncepció: Saját testtel kapcsolatos tudatosság
Helyszín:
  • Tornaterem / szabadtér
  • Alternatív helyszínek (tanterem, folyosó, stb.)
Létszám: Osztályszintű
Eszközigény: eszköz nélküli
Tantárgyi kapcsolódások: Természetismeret / természettudomány
Fejlesztési terület: széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
Játék típusa: feladatjáték, játékos feladatok

 

 

KÖTETLEN MOZGÁSSAL 

Már nagyon sok testrészt ismertek, és varázslóként tényleg mindent meggyógyítottatok eddig. Most nehezíteni fogok. Futással kell haladnotok szabadon a teremben, és tapsra ugyanúgy gyorsan megállni, mint az előbb. Most azonban két testrészt fogok mondani. Az első testrész a gyógyító, a második pedig a sajgó lesz. A gyógyító testrészt kell a sajgóhoz érinteni, hogy elmúljon a fájdalom. Figyeljetek, megmutatom! (A pedagógus fut egy picit, majd tapsol magának, és mond két testrészt: „jobb mutatóujj, bal boka”, egyben bemutatja a „gyógyítást”: a jobb mutatóujját a bal bokájához érinti.) Figyelem, szabadon futhattok!

TAPS … bal kéz, jobb könyök …TAPS … TAPS … jobb boka, bal térdhajlat.

Módszertani javaslatok

  • A jobb és bal testfelek rögzítését akkor kapcsoljuk be, ha tudatosan törekszünk az oldaliság kialakítására. Ebben a folyamatban a bal kézre rögzített kis matrica, kendő, karszalag jó szolgálatot tehet a tanulás elején.
  • A keresztező mozgások az idegrendszeri fejlesztés szempontjából kitüntetett szerepet képviselnek, ezért törekedjünk az ellentétes oldalak együttes működtetésére.