A mentorok és a trénerek együttműködése

Szűrők, jellemzők...
Tanórán kívüli fizikai aktivitást támogató területek: TE IS
Fejlesztési terület: egyéni és szociális készségek, felelősségvállalás
Gyakorlati lépések: Előkészítés

A mentorok és a trénerek együttműködésére az alábbiakban – a TE IS folyamat leírása során – több helyen is ki fogunk térni. Általánosan megfogalmazva a három szakember legfontosabb közös feladata, hogy megalkossák a TE IS Program sajátosan az adott iskolára jellemző stratégiáját, ezt a program előrehaladása során folyamatosan felülvizsgálják, valamint támogassák a TE IS önkéntesek munkáját, és egy éven át tartó, legalább heti rendszerességű (1,5 óra időtartamú) fejlesztő folyamatot facilitáljanak. A képzések célja többek között a transzverzális kompetenciák fejlesztése, új ismeretek átadása, a programok megvalósításában való jártasság fejlődése, a társas készségek és kompetenciák fejlődése, a kreativitás fejlődése. A trénerek vezette képzések fókusza elsősorban a társas készségek és kompetenciák fejlesztése, a diákok elméleti útvonalakon való végigvezetése. További cél, hogy a  trénerek és a mentorok munkájukkal segítsék az iskolát abban, hogy a program előidézte változást előnyére tudja fordítani, és hogy a program az iskola minden résztvevőjének, valamint az iskola kultúrájának fejlődésére szolgáljon.

Az alábbiakban végighaladunk a TE IS Program folyamatának főbb állomásain, és pontosítjuk azokat a tartalmakat, amelyek a program sikere szempontjából meghatározóak. (18. ábra)

 

18. ábra: A TE IS mentorok és trénerek munkájának fontosabb állomásai

18. ábra: A TE IS mentorok és trénerek munkájának fontosabb állomásai