A trénerek feladatai

Szűrők, jellemzők...
Tanórán kívüli fizikai aktivitást támogató területek: TE IS
Fejlesztési terület: egyéni és szociális készségek, felelősségvállalás
Gyakorlati lépések: Előkészítés

A TE IS Program megvalósításához országosan összesen 48 fő, a hozzá tartozó iskolákkal jogviszonyban nem álló (ezért iskolán kívüli szereplőként tevékenységet kifejtő) tréner közreműködése szükséges. Az implementációs folyamat során a trénerek közös munkát végeznek a programot befogadó intézményekben kijelölt mentorpedagógusokkal, valamint segítik a TE IS Csapat önkéntes tanulóinak tevékenységét. Egy tréner legalább 3 iskolához kapcsolódóan látja el feladatait, amelyeket a következőkben fogalmaztunk meg:

  • a befogadó iskolák igazgatóival való közös munka: az iskola vezetősége és a program kapcsolatának kialakítása, valamint az iskolai munka szemléletformálódásának szervezeti szintű támogatása;
  • a TE IS Csapat résztvevői számára rendszeres csoport-, személyiség- és kompetenciafejlesztő tréningek lebonyolítása, valamint a csapat képessé tétele arra, hogy új tagjai számára is megadja a megfelelő támogatást;
  • közös munka a befogadó iskolák mentorpedagógusaival, a kölcsönös támogatás és a program érdekében történő együttműködés jegyében;
  • a tantestület, illetve tágabb értelemben véve az iskola dolgozói részére nyújtott rendszeres tematikus tréningek lebonyolítása.

A TE IS tréner az iskola szervezetén kívül álló szakértő, akinek a feladata az, hogy támogassa a TE IS Program sikerességét. A trénereknek vannak előre – a TE IS módszertanában – meghatározott feladatai, ám munkájuk nagy részét az iskolában zajló folyamatok, változások határozzák meg. Ezért a trénerek számára a legfontosabb, hogy megismerjék a program alapelveit és szemléletét (a TE IS Koncepcióból, valamint a trénerképzéseken). Nézzük meg ezeket a feladatokat közelebbről!