A TE IS Program megvalósításához országosan összesen 48 fő, a hozzá tartozó iskolákkal jogviszonyban nem álló (ezért iskolán kívüli szereplőként tevékenységet kifejtő) tréner közreműködése szükséges. Az implementációs folyamat során a trénerek közös munkát végeznek a programot befogadó intézményekben kijelölt mentorpedagógusokkal, valamint segítik a TE IS Csapat önkéntes tanulóinak tevékenységét. Egy tréner legalább 3 iskolához kapcsolódóan látja el feladatait, amelyeket a következőkben fogalmaztunk meg:
A TE IS tréner az iskola szervezetén kívül álló szakértő, akinek a feladata az, hogy támogassa a TE IS Program sikerességét. A trénereknek vannak előre – a TE IS módszertanában – meghatározott feladatai, ám munkájuk nagy részét az iskolában zajló folyamatok, változások határozzák meg. Ezért a trénerek számára a legfontosabb, hogy megismerjék a program alapelveit és szemléletét (a TE IS Koncepcióból, valamint a trénerképzéseken). Nézzük meg ezeket a feladatokat közelebbről!