Találd el!

ADATLAP
Játék neve: Találd el!
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök:
  • Alapvető mozgásformák - manipulatív mozgások
  • Sportági előkészítő feladatok, játékok
Alapvető mozgásformák - manipulatív mozgások: kézzel végzett feladatok
Sportági feladatok, játékok: Kézilabda
Sportági előkészítő feladatok, játékok: Technikai
Kapcsolódó mozgáskoncepció:
  • Térbeli tudatosság
  • Energiabefektetés tudatossága
  • Kapcsolat az eszközzel
Helyszín:
  • Tornaterem / szabadtér
  • Alternatív helyszínek (tanterem, folyosó, stb.)
Létszám: Páros
Eszközigény:
  • labda
  • alternatív, saját készítésű eszköz
Tantárgyi kapcsolódások: Matematika
Fejlesztési terület: széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
Játék típusa:
  • feladatjáték, játékos feladatok
  • célzó játékok
Technikai / készség nehézség: Közepes figyelmi kapacitású
Taktikai nehézség: Egyszerű előkészítő játékok, feladatok

Létszám: teljes csoport párokban
Terület: falfelületnél egy kb. 2 × 4-5 m-es terület
Eszköz: páronként egy labda


A falra egymás mellé több négyzetet (kört) rajzolunk, és mindegyikbe írunk egy-egy számot. A pár egyik tagja hangosan mondja a számot, a labdás társ pedig megpróbálja minél pontosabban és gyorsabban eltalálni az adott számmal megjelölt területet. Meghatározott számú átadás után szerepcsere következik.

MÓDSZERTANI AJÁNLÁSOK, MEGJEGYZÉSEK
Mivel a pontos átadás gyakorlása a cél és nem a célzás, ezért a célterületek mérete ne legyen túl kicsi! Kosárlabda esetében például körülbelül 1 méter átmérőjű kört javaslunk.


Variáció(k)

  • A játék játszható úgy is, hogy nem a karikák, hanem a dobó helyek kapnak pontszámot, attól függően, milyen messze vannak a célfelülettől.