Fekete-fehér

ADATLAP
Játék neve: Fekete-fehér
Javasolt korosztály:
  • 3-6.évfolyam
  • 7-12. évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök: Sportági előkészítő feladatok, játékok
Sportági feladatok, játékok:
  • Labdarúgás
  • Kosárlabda
  • Kézilabda
  • Küzdősportok
  • Floorball, gyeplabda
Kapcsolódó mozgáskoncepció:
  • Térbeli tudatosság
  • Energiabefektetés tudatossága
  • Kapcsolat a társsal
Helyszín: Tornaterem / szabadtér
Létszám: Csoportos / csapat
Eszközigény: eszköz nélküli
Tantárgyi kapcsolódások: Matematika
Fejlesztési terület: széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
Játék típusa: küzdő játékok
Technikai / készség nehézség: Közepes figyelmi kapacitású
Taktikai nehézség: Egyszerű előkészítő játékok, feladatok

Létszám: teljes csoport 2 csapatra osztva
Terület: teljes játéktér
Eszköz: –


A csoportot két csapatra osztjuk. Az egyik csapat lesz a „fekete” a másik pedig a „fehér” csapat. A csapatok egymással szemben kétsoros vonalban állnak fel, egymástól körülbelül 2-3 méterre. A pedagógus jelzésére (elhangzik a fekete vagy fehér), a megnevezett csapat támadó lesz, míg a másik a menekülő. A menekülők célja, hogy anélkül érjenek az oldalvonalhoz (ami körülbelül 4-5 méterre van a kiinduló helyzettől), hogy az üldöző csapat egy tagja megérintené. Amint a tanulók „ráéreztek” a játék
ritmusára, érdemes a „támadás irányát” megváltoztatni, azaz az első szín után bemondani a másikat, amire hirtelen irányt kell változtatni a csapatoknak. Természetesen más jelzéseket is választhatunk, például egy sípszó / két sípszó.


MÓDSZERTANI AJÁNLÁSOK, MEGJEGYZÉSEK
Válasszunk különböző kiindulóhelyzeteket!
A csapatok egymástól való távolságát is változtathatjuk a differenciáláshoz.