Létszám: teljes csoport
Terület: teljes játéktér
Eszköz: –
A tanulók a teremben szabadon futkároznak. A pedagógus kiált egy számot, és egyben mutatja is. A tanulóknak a pedagógus által mondott számmal azonos létszámú csoportokat kell alkotniuk meghatározott pozícióban (például guggolásban, fekvésben, körben).
Variáció(k)
A csoportalkotáshoz használhatunk különböző témákat, például:
- Kajak, kenu, evezés. Ebben az esetben a meghatározott pozíció az érintett evezős szakágak jellegzetes mozdulatait is jelenti: kajak esetén egymás mögött törökülésben ülve két kézzel kajakos evezést imitálnak tanítványaink, kenunál féltérdelésben kenuevezést, míg evezésnél terpeszülésben a jellegzetes két- vagy négypár evezős mozdulatokat hajtják végre. Mindegyik esetben annyian kell, hogy összeálljanak, amekkora az elhangzott szám. (Az elhangzó utasítás például: „Kenu 4-es!”)
- Mexikó. Az iménti „Kajak, kenu, evezés” játékot gyakorlatilag bármilyen más témára átültethetjük. Például „mikrobusz” felszólításra 5 tanulónak kell úgy összeállnia, hogy két páros egymás mögött, mint utasok, az ötödik tanuló eléjük áll, mint sofőr, és úgy haladnak tovább a játékvezető jelzéséig. „Mexikó” felszólításra két tanuló egymásnak háttal támaszkodva leülnek törökülésbe. Jól látható, hogy gyakorlatilag bármilyen témából meríthetünk a játék során megjelenítendő alakzatokhoz, figurákhoz.
MÓDSZERTANI AJÁNLÁSOK, MEGJEGYZÉSEK
►Minden esetben a teljes játéktéren történő, szabad mozgásból indítsuk a játékot, semmiképp sem körben futásból vagy hasonlóan kötött alakzatból! Ez a játék kiválóan alkalmas bemelegítéshez, illetve csapatalakításokhoz.