Tengeri kígyó

ADATLAP
Játék neve: Tengeri kígyó
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök: Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások
Sportági feladatok, játékok:
  • Labdarúgás
  • Kosárlabda
  • Kézilabda
  • Küzdősportok
Sportági előkészítő feladatok, játékok: Technikai
Kapcsolódó mozgáskoncepció:
  • Saját testtel kapcsolatos tudatosság
  • Térbeli tudatosság
  • Energiabefektetés tudatossága
  • Kapcsolat a társsal
Helyszín: Tornaterem / szabadtér
Létszám: Csoportos / csapat
Eszközigény: eszköz nélküli
Tantárgyi kapcsolódások: Természetismeret / természettudomány
Fejlesztési terület: széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
Játék típusa: kooperációs játék
Technikai / készség nehézség: Alacsony figyelmi kapacitású
Taktikai nehézség: Egyszerű előkészítő játékok, feladatok

Létszám: 8-12 fő csoportonként
Terület: teljes játéktér
Eszköz: –


A tanulók szorosan egymás mögött oszlopban állnak fel. Az első tanuló az oszlopban, a kígyó feje, jelre kanyarogva elkezd futni. A kígyó mozgása egyre gyorsabb lesz, a tanulók között a hézag egyre nő. A „fej” megpróbál egy hézagon átfutni, de ha a tanuló, aki előtt át akar szaladni, megérinti, helycsere következik: a „fejet” megérintő tanuló áll a sor elejére (ő lesz a kígyó feje), társa pedig beáll a helyére.


MÓDSZERTANI AJÁNLÁSOK, MEGJEGYZÉSEK
Hívjuk fel tanítványaink figyelmét, hogy csak nagy területen (a játéktér teljes kihasználásával) végzett tempós futással van esélyük növelni a távolságot a tanulók között!