Létszám: teljes csoport
Terület: teljes játéktér
Eszköz: –
Ebben a fogójátékban a játék kezdete előtt kijelöljük a fogó(ka)t és a házakat, akik ugyancsak tanulók. A házak helyét (például hulahoppkarikák) a játéktéren tetszőlegesen jelöljük ki. Akit a fogók kergetnek, úgy menekülhetnek meg, hogy belekarolnak az egyik házba. Egy házban mindig csak 2 tanuló állhat. Ha már egy harmadik tanuló is beáll, akkor a középső tanuló másik oldalán pihenő tanuló megy vissza játszani.
MÓDSZERTANI AJÁNLÁSOK, MEGJEGYZÉSEK
►A játék akkor lesz igazán dinamikus, ha a tanulóknak körülbelül 10%-a fogó, 40%-a ház és a többiek a menekülők (22 fő esetén például 2-3 tanuló a fogó és 5-6 tanuló a ház).
►Ha nem akarjuk a házak helyét jól látható módon kijelölni, választhatunk más jelzéseket is, például csípőre tett kézzel jelzik a tanulók, hogy ők a házak.
Variáció(k)
Létszám: teljes csoport
Terület: teljes játéktér
Eszköz: –
Ebben a fogójátékban a játék kezdete előtt kijelöljük a fogó(ka)t és a házakat, akik ugyancsak tanulók. A házak helyét (például hulahoppkarikák) a játéktéren tetszőlegesen jelöljük ki. Akit a fogók kergetnek, úgy menekülhetnek meg, hogy belekarolnak az egyik házba. Egy házban mindig csak 2 tanuló állhat. Ha már egy harmadik tanuló is beáll, akkor a középső tanuló másik oldalán pihenő tanuló megy vissza játszani.
MÓDSZERTANI AJÁNLÁSOK, MEGJEGYZÉSEK
►A játék akkor lesz igazán dinamikus, ha a tanulóknak körülbelül 10%-a fogó, 40%-a ház és a többiek a menekülők (22 fő esetén például 2-3 tanuló a fogó és 5-6 tanuló a ház).
►Ha nem akarjuk a házak helyét jól látható módon kijelölni, választhatunk más jelzéseket is, például csípőre tett kézzel jelzik a tanulók, hogy ők a házak.
Variáció(k)