Karolj belém!

ADATLAP
Játék neve: Karolj belém!
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök:
  • Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások
  • Sportági előkészítő feladatok, játékok
Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások: Járások, futások, oldalazások
Sportági feladatok, játékok:
  • Labdarúgás
  • Kosárlabda
  • Kézilabda
  • Küzdősportok
Sportági előkészítő feladatok, játékok: Technikai
Kapcsolódó mozgáskoncepció:
  • Saját testtel kapcsolatos tudatosság
  • Térbeli tudatosság
  • Energiabefektetés tudatossága
Helyszín: Tornaterem / szabadtér
Létszám: Osztályszintű
Eszközigény:
  • eszköz nélküli
  • kötél, karika
Fejlesztési terület: széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
Játék típusa:
  • fogójáték
  • kooperációs játék
Technikai / készség nehézség: Alacsony figyelmi kapacitású
Taktikai nehézség: Egyszerű előkészítő játékok, feladatok

Létszám: teljes csoport
Terület: teljes játéktér
Eszköz: –


Ebben a fogójátékban a játék kezdete előtt kijelöljük a fogó(ka)t és a házakat, akik ugyancsak tanulók. A házak helyét (például hulahoppkarikák) a játéktéren tetszőlegesen jelöljük ki. Akit a fogók kergetnek, úgy menekülhetnek meg, hogy belekarolnak az egyik házba. Egy házban mindig csak 2 tanuló állhat. Ha már egy harmadik tanuló is beáll, akkor a középső tanuló másik oldalán pihenő tanuló megy vissza játszani.


MÓDSZERTANI AJÁNLÁSOK, MEGJEGYZÉSEK
A játék akkor lesz igazán dinamikus, ha a tanulóknak körülbelül 10%-a fogó, 40%-a ház és a többiek a menekülők (22 fő esetén például 2-3 tanuló a fogó és 5-6 tanuló a ház).
Ha nem akarjuk a házak helyét jól látható módon kijelölni, választhatunk más jelzéseket is, például csípőre tett kézzel jelzik a tanulók, hogy ők a házak.


Variáció(k)

  • Itt a ház, hol a ház? Nincsenek kijelölt házak és házhelyek. Bármely két tanuló összekapaszkodhat szükség esetén. Amennyiben 5 mp-en belül nem érkezik harmadik tanuló, „el kell bontani” a házat, és mindkettejüknek tovább kell mozogni. Az 5 mp számolását bízzuk a gyerekekre!
  • Karika a ház. A háznak kijelölt tanulók guggolnak, és egy-egy karikát tartanak maguk előtt. A menekülő, mielőtt helyet cserél a karikát tartó tanulóval, átbújik a karikán.

Létszám: teljes csoport
Terület: teljes játéktér
Eszköz: –


Ebben a fogójátékban a játék kezdete előtt kijelöljük a fogó(ka)t és a házakat, akik ugyancsak tanulók. A házak helyét (például hulahoppkarikák) a játéktéren tetszőlegesen jelöljük ki. Akit a fogók kergetnek, úgy menekülhetnek meg, hogy belekarolnak az egyik házba. Egy házban mindig csak 2 tanuló állhat. Ha már egy harmadik tanuló is beáll, akkor a középső tanuló másik oldalán pihenő tanuló megy vissza játszani.


MÓDSZERTANI AJÁNLÁSOK, MEGJEGYZÉSEK
A játék akkor lesz igazán dinamikus, ha a tanulóknak körülbelül 10%-a fogó, 40%-a ház és a többiek a menekülők (22 fő esetén például 2-3 tanuló a fogó és 5-6 tanuló a ház).
Ha nem akarjuk a házak helyét jól látható módon kijelölni, választhatunk más jelzéseket is, például csípőre tett kézzel jelzik a tanulók, hogy ők a házak.


Variáció(k)

  • Itt a ház, hol a ház? Nincsenek kijelölt házak és házhelyek. Bármely két tanuló összekapaszkodhat szükség esetén. Amennyiben 5 mp-en belül nem érkezik harmadik tanuló, „el kell bontani” a házat, és mindkettejüknek tovább kell mozogni. Az 5 mp számolását bízzuk a gyerekekre!
  • Karika a ház. A háznak kijelölt tanulók guggolnak, és egy-egy karikát tartanak maguk előtt. A menekülő, mielőtt helyet cserél a karikát tartó tanulóval, átbújik a karikán.