Így kell járni, úgy kell járni

ADATLAP
Játék neve: Így kell járni, úgy kell járni
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök:
  • Sportági előkészítő feladatok, játékok
  • Alternatív környezetben űzhető mozgásformák
Sportági feladatok, játékok: Tánc
Sportági előkészítő feladatok, játékok: Technikai
Kapcsolódó mozgáskoncepció:
  • Saját testtel kapcsolatos tudatosság
  • Térbeli tudatosság
  • Energiabefektetés tudatossága
Helyszín:
  • Tornaterem / szabadtér
  • Alternatív helyszínek (tanterem, folyosó, stb.)
Létszám: Osztályszintű
Eszközigény:
  • eszköz nélküli
  • babzsák, léggömb
  • kötél, karika
  • pad, zsámoly, bordásfal
  • egyéb koordinációt fejlesztő eszköz
  • alternatív, saját készítésű eszköz
Tantárgyi kapcsolódások: Művészetek
Fejlesztési terület:
  • széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
  • egyéni és szociális készségek, felelősségvállalás
  • önálló, konstruktív, problémamegoldó gondolkodás
Játék típusa:
  • feladatjáték, játékos feladatok
  • szerepjáték
  • kooperációs játék
  • népi játékok
Technikai / készség nehézség: Közepes figyelmi kapacitású
Taktikai nehézség: Összetett előkészítő játékok, feladatok

Ebben a fejlettségi szintben már a motívumok szabad asszociációja a lényeg. Ezt a gyakorlatot lehet eszközökkel (például babzsák, kendő, üveg, bot) vagy eszköz nélkül is végrehajtani. A tanulók feladata az, hogy önálló táncfolyamatot kell alkotniuk, például 16, 24 vagy több ütemből. Előre meg kell tervezniük, és el is kell tudni mondaniuk, hogy mit fognak táncolni, azaz meg kell határozni a motívumok sorrendjét, a térben való elmozdulásaik irányát, távolságát, és legvégül a dinamikai fokozásokat. Ezután következhet csak a „bemutató”, ahol a többi gyermek megnézi, és (pozitív hozzáállással) értékeli az elmondottak alapján a táncoló produktumát. A mások értékelését mindig előzze meg a tanuló önértékelése.