A feladat párban vagy, ha szükséges, hármasban is végezhető. A pár mindkét tagja önállóan kitalál 2-3 helyzetet, „pózt” vagy – ha úgy tetszik – szobrot, amelyeket változatos testhelyzetekben végeznek. A különböző „pózokat” meghatározott sorrendben váltogatják, a köztük lévő helyzetváltoztatások funkcionálisak é lendületesek. Ezt követően az egyik tanuló először megfigyeli a társa mozdulatsorát, majd az absztrakt mozgássort kiegészíti a saját teste mozdulataival, anélkül hogy hozzáérne, utána szerepcserével a másik tesz hasonlóan. Az így kapott mozgássor szakaszosságát át kell változtatni kétféle szempontból. Az első szempont az, hogy minél több kapcsolódási pont jöjjön létre a két test között, a második pedig az, hogy folyamatos mozgás váltsa fel az eddigi szakaszoltságot. Ezen a ponton választhatnak a tanulók a mozgássort vezénylő irányító szerepkör és az alkalmazkodó szerepkör között. A feladatot szerepcserével is megoldják.