Testmágnes

ADATLAP
Játék neve: Testmágnes
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök:
  • Alapvető mozgásformák - helyzetváltoztató mozgások
  • Alternatív környezetben űzhető mozgásformák
Sportági feladatok, játékok: Tánc
Sportági előkészítő feladatok, játékok: Technikai
Kapcsolódó mozgáskoncepció:
  • Saját testtel kapcsolatos tudatosság
  • Térbeli tudatosság
  • Energiabefektetés tudatossága
  • Kapcsolat a társsal
Helyszín: Tornaterem / szabadtér
Létszám: Páros
Eszközigény: eszköz nélküli
Tantárgyi kapcsolódások:
  • Matematika
  • Magyar nyelv és irodalom
  • Művészetek
Fejlesztési terület:
  • széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
  • önálló, konstruktív, problémamegoldó gondolkodás
Játék típusa:
  • feladatjáték, játékos feladatok
  • szerepjáték
  • kooperációs játék
  • népi játékok
Technikai / készség nehézség: Alacsony figyelmi kapacitású
Taktikai nehézség: Egyszerű előkészítő játékok, feladatok

A pár egyik tagja (a „vas”) csukott szemmel várja, hogy társa valahol hozzáérjen, amennyiben érzi a gyenge érintést, mindenképpen továbbra is érezni akarja, és ilyen módon az irányíthatóság fenntartása érdekében igyekszik, hogy az érintő testrészt kövesse.  A pár másik tagja (a „mágnes”) nyitott szemmel valahol a felsőtesten finoman hozzáér a társához, és lassú mozdulattal mozgatja a térben. Attól függően,  hogy milyen testrészek kapcsolódnak, más-más lehetőség adódik a társ mozgatására. A lassan végzett mozdulatokat képes követni a társ, a hirtelen megszakított kapcsolatot viszont nem. Ekkor magára veszi a vezető a vezetett szerepkört, és szerepcsere következik.