Hova tegyem, merre vigyem?

ADATLAP
Játék neve: Hova tegyem, merre vigyem?
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök:
  • Alapvető mozgásformák - helyzetváltoztató mozgások
  • Alternatív környezetben űzhető mozgásformák
Sportági feladatok, játékok: Tánc
Sportági előkészítő feladatok, játékok: Technikai
Kapcsolódó mozgáskoncepció:
  • Saját testtel kapcsolatos tudatosság
  • Térbeli tudatosság
  • Energiabefektetés tudatossága
Helyszín:
  • Tornaterem / szabadtér
  • Alternatív helyszínek (tanterem, folyosó, stb.)
Létszám:
  • Osztályszintű
  • Egyéni
Eszközigény: alternatív, saját készítésű eszköz
Tantárgyi kapcsolódások:
  • Matematika
  • Magyar nyelv és irodalom
  • Művészetek
Fejlesztési terület:
  • széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
  • önálló, konstruktív, problémamegoldó gondolkodás
Játék típusa:
  • feladatjáték, játékos feladatok
  • kooperációs játék
  • népi játékok
Technikai / készség nehézség: Alacsony figyelmi kapacitású
Taktikai nehézség: Egyszerű előkészítő játékok, feladatok

A megismert alapmotívumokat alkalmazzuk, de most a dinamikai összerendezettség és a dinamikai változások nem közvetlenül egymás után jelennek meg. Az előre meghatározott motívummal, az előre meghatározott távolságokat, térformákat kell bejárni, természetesen, zenei kísérettel. A meghatározott motívumok saját ritmusainak kimondása vagy eltapsolása következik úgy, hogy a beszéd dinamikája egyenletes, a motivika dinamikája viszont változó. A motívumnak a megadott területen belül fokozatosan erősödik a dinamikai formája, majd fokozatosan gyengül. Mindezt természetesen fordítva is ki lehet próbálni, amikor a motívumok előadása lesz egyenletes dinamikai formában, és a taps vagy a beszéd esetében változó az energiabefektetés. A legjobb, ha minden tanuló – különösebb megkötés nélkül – maga is alkot ilyen feladatokat, és megmutatja azokat a többieknek. Legyen benne szöveg, mozgás, változatos dinamikai megoldás változatos dinamikát kifejező formákkal. A felkészülés, rákészülés általában nagyfokú feladatmegoldási ötleteket alakít ki. Fontos alapelv, hogy ne legyenek degradáló, vagy kisstílű megjegyzések egy egyszerűbb megoldás láttán sem. A megvalósításban mindenki olyan messze menjen el, amennyire csak tud, de olyan közel maradjon a megértetéshez, amennyire csak lehet. Ezzel mindenki felismerheti, hogy kinek mennyire változatos, ötletes, konstruktív a megoldási törekvése.