Csukott szemmel is láss!

ADATLAP
Játék neve: Csukott szemmel is láss!
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök: Alternatív környezetben űzhető mozgásformák
Sportági feladatok, játékok: Tánc
Sportági előkészítő feladatok, játékok: Technikai
Kapcsolódó mozgáskoncepció:
  • Saját testtel kapcsolatos tudatosság
  • Térbeli tudatosság
  • Energiabefektetés tudatossága
  • Kapcsolat a társsal
Helyszín:
  • Tornaterem / szabadtér
  • Alternatív helyszínek (tanterem, folyosó, stb.)
Létszám: Páros
Eszközigény: eszköz nélküli
Tantárgyi kapcsolódások: Művészetek
Fejlesztési terület: széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
Játék típusa:
  • feladatjáték, játékos feladatok
  • kooperációs játék
  • népi játékok
Technikai / készség nehézség: Közepes figyelmi kapacitású
Taktikai nehézség: Egyszerű előkészítő játékok, feladatok

Csukott szemmel is láss!

A kötetlenség előző két szintjén leírt gyakorlatok – „Fogaskerék”, „Útkeresés” – elvégezhetőek érintéssel is! Mindkét esetben programszerűen végrehajtott mozgássorokat kapunk. Ha a tanulók kielégítő pontossággal és biztonsággal végzik a néhány másodpercnyi mozgássorokat, akkor kis változtatással, közelítéssel az amúgy is közel kerülő testrészek egymáshoz érhetnek, hosszabb-rövidebb időre „találkozhatnak”. Az így kapott, szinkronban végzett mozgássor már csukott szemmel is végezhető, sőt kipróbálható a kényszerítő időzítés elhagyásával, spontán lassításokkal, óvatos gyorsításokkal. A tanulókat ösztönözni kell a tér függőleges használatára is, mert úgy a talajközeli, félmagas, és magas testhelyzetekből összetettebb és változatosabb „koreográfi ák” készíthetőek.