Ekkor ugrik, akkor lép

ADATLAP
Játék neve: Ekkor ugrik, akkor lép
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök:
  • Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások
  • Alternatív környezetben űzhető mozgásformák
Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások:
  • Járások, futások, oldalazások
  • Ugrások, szökdelések
Sportági feladatok, játékok: Tánc
Sportági előkészítő feladatok, játékok: Technikai
Kapcsolódó mozgáskoncepció:
  • Saját testtel kapcsolatos tudatosság
  • Térbeli tudatosság
  • Energiabefektetés tudatossága
Helyszín:
  • Tornaterem / szabadtér
  • Alternatív helyszínek (tanterem, folyosó, stb.)
Létszám: Egyéni
Eszközigény: kötél, karika
Tantárgyi kapcsolódások: Művészetek
Fejlesztési terület: széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
Játék típusa:
  • feladatjáték, játékos feladatok
  • népi játékok
Technikai / készség nehézség: Alacsony figyelmi kapacitású
Taktikai nehézség: Egyszerű előkészítő játékok, feladatok

Ekkor ugrik, akkor lép

E gyakorlathoz is szükséges két-három, egyenként 6–8 méter hosszú vitorláskötél (körülbelül 1 cm vastag) a talajra fektetve. A tanulók maguk választják meg, hogy melyik – már gyakorolt – mozdulattípussal maradnak helyben, illetve haladnak előre. A cél az, hogy az egyszeri, egy vonalon haladásnál többször váltsák a mozdulattípust a ritmusos helyben és előre táncolás szolgálatában.