Lépés és dobbantás

ADATLAP
Játék neve: Lépés és dobbantás
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök:
  • Alapvető mozgásformák - helyzetváltoztató mozgások
  • Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások
  • Alternatív környezetben űzhető mozgásformák
Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások:
  • Járások, futások, oldalazások
  • Ugrások, szökdelések
Sportági feladatok, játékok: Tánc
Sportági előkészítő feladatok, játékok: Technikai
Kapcsolódó mozgáskoncepció:
  • Saját testtel kapcsolatos tudatosság
  • Térbeli tudatosság
  • Energiabefektetés tudatossága
Helyszín:
  • Tornaterem / szabadtér
  • Alternatív helyszínek (tanterem, folyosó, stb.)
Létszám: Osztályszintű
Eszközigény: eszköz nélküli
Tantárgyi kapcsolódások: Művészetek
Fejlesztési terület: széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
Játék típusa:
  • feladatjáték, játékos feladatok
  • népi játékok
Technikai / készség nehézség: Alacsony figyelmi kapacitású
Taktikai nehézség: Egyszerű előkészítő játékok, feladatok

Az alapgyakorlatban a gyerekek szabad irányválasztási lehetőséget kapnak, járnak, sétálnak a zene lüktetésére ( ♪  ♪). A lüktetési rend szerint számolniuk kell egytől nyolcig, de a lépések iránya és távolsága tetszőleges. Az egyedüli szabály az, hogy a 7–8. lüktetésre páros lábú ugrásokat kell végrehajtani helyben. A talajra szerte a teremben a páros lábnak megfelelő jeleket rajzolunk. Az alapgyakorlatot követően a 7–8. lüktetésre a gyerekek egy párral együtt beleugranak a talajra rajzolt jelekbe. A párt a hat lépés alatt találják meg. Érdemes előre felkészülni a zárást jól kiemelő zenével, mert ez nagyban megkönnyíti a sikeres megoldásokat. Alapszabály, hogy mindig más jelet és/vagy más párt kell keresni, és aki közelebb van egy jelhez, az ugorhat bele.

Variáció:

Nemcsak a lépésben, hanem a test többi dinamikai elemében is megerősítjük a páros lábú ugrás helyét. Ennek értelmében ki is kell mondani a számokat (hét, nyolc), és ugyanebben az időben kettőt tapsolni is kell. Vagyis három szinten – kéz, láb, hang – is megerősítjük a megfelelő megoldást.