Az ugróiskolák továbbfejlesztése

ADATLAP
Játék neve: Az ugróiskolák továbbfejlesztése
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök:
  • Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások
  • Alternatív környezetben űzhető mozgásformák
Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások: Ugrások, szökdelések
Sportági feladatok, játékok: Tánc
Sportági előkészítő feladatok, játékok: Technikai
Kapcsolódó mozgáskoncepció:
  • Saját testtel kapcsolatos tudatosság
  • Térbeli tudatosság
  • Energiabefektetés tudatossága
Helyszín:
  • Tornaterem / szabadtér
  • Alternatív helyszínek (tanterem, folyosó, stb.)
Létszám: Egyéni
Eszközigény:
  • egyéb koordinációt fejlesztő eszköz
  • alternatív, saját készítésű eszköz
Tantárgyi kapcsolódások: Művészetek
Fejlesztési terület: széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
Játék típusa:
  • feladatjáték, játékos feladatok
  • népi játékok
Technikai / készség nehézség: Alacsony figyelmi kapacitású
Taktikai nehézség: Egyszerű előkészítő játékok, feladatok

Az ugróiskolák továbbfejlesztése

A számtalan változatot tulajdonképpen az teremti meg, hogy a pedagógus és a diák – a képességeket figyelembe véve – közösen állapíthatja meg az egyénre szabott feladatot. A pedagógusnak az ilyen szituációkban is hatalmas a felelőssége abban, hogy elérje, a tanulók szórakozásként, játékként fogják fel és éljék meg ezeket a gyakorlatokat. Ezért a gyerekeket sohasem egymáshoz, hanem mindig saját magukhoz kell viszonyítani. Az egyéni alkotások – bármilyen egyszerűek is – pozitív hozzáállást érdemelnek az értékelésben is. Amennyiben lehetőség és igény mutatkozik, itt is össze lehet kötni több egyedi ugróiskolát, így ezzel is fel lehet hívni a figyelmet az elképzelések és a kivitelezési lehetőségek közötti eltérésekre, a sokféleségre.

12. kép: Továbbfejlesztett ugróiskola

12. kép: Továbbfejlesztett ugróiskola