Ugróiskola nehezítve

ADATLAP
Játék neve: Ugróiskola nehezítve
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök: Alternatív környezetben űzhető mozgásformák
Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások: Ugrások, szökdelések
Sportági feladatok, játékok: Tánc
Sportági előkészítő feladatok, játékok: Technikai
Kapcsolódó mozgáskoncepció:
  • Saját testtel kapcsolatos tudatosság
  • Térbeli tudatosság
  • Energiabefektetés tudatossága
Helyszín:
  • Tornaterem / szabadtér
  • Alternatív helyszínek (tanterem, folyosó, stb.)
Létszám: Egyéni
Eszközigény:
  • babzsák, léggömb
  • egyéb koordinációt fejlesztő eszköz
  • alternatív, saját készítésű eszköz
Tantárgyi kapcsolódások:
  • Természetismeret / természettudomány
  • Művészetek
Fejlesztési terület: széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
Játék típusa:
  • feladatjáték, játékos feladatok
  • népi játékok
Technikai / készség nehézség:
  • Alacsony figyelmi kapacitású
  • Közepes figyelmi kapacitású
Taktikai nehézség: Egyszerű előkészítő játékok, feladatok

21. ábra: A klasszikus ugróiskola

21. ábra: A klasszikus ugróiskola

22. ábra: Ugróiskola-variációk

22. ábra: Ugróiskola-variációk

Az ismert ugróiskolát (3×1, 1×2, 1×1, 1×2) most azzal nehezítjük, hogy a különböző mezőkbe tárgyakat helyezünk (például babzsákokat, kupakokat, üres üdítősflakonokat, amelyekből bőven van minden oktatási intézményben), és ezeket a tanulóknak egy-egy mezőt kihagyva át kell ugrani. Az ugróiskola mezőinek számát a pedagógus vagy a gyermekek tetszés szerint megnövelhetik, sőt olyan, a térben összefüggő játékmezőt rajzolhat(nak), ami összeköti a különálló ugróiskolákat. Ezzel tulajdonképpen egy folyamatábra jellegű, de végrehajtásában „Ki nevet a végén?” karakterű összefüggő pályát lehet rajzolni a terembe vagy a szabadba. Természetesen, ebben a pályában már előre eltervezetten valósulhatnak meg a páros és váltott támasztékú ugrások, valamint a gyakorló formák nehezítésére szánt akadályok. Ezen a fejlettségi szinten már követelmény, hogy a gyermekek, tanulók egyenletes lüktetésű zenére oldják meg a feladatokat.