Rajzoljuk fel az ugróiskolát (21. ábra) a teremben vagy a szabadban, akár tartós formában is, mivel hatékony eszköz a láb koordinációjának fejlesztéséhez. A gyakorláskor minden mezőben meg kell jelennie a páros lábról páros lábra való ugrásnak, és ezt oda-vissza meg kell tenni. Olyan minőségű zenei kíséretet kell alkalmaznunk, amelyik megadja az alapvető lüktetést a helyes kivitelezéshez, és alkalmazkodik a gyerekek életkori sajátosságaihoz, így könnyen követhető tempót ad.
Ezen a fejlettségi szinten az 120-125 bpm felel meg leginkább. A gyakorló felvételekből álló népzene biztosítja a leghosszabb zenei folyamatokat, a táncelőkészítés megfelelő kritériumrendszere a mozgástanulás, mozgásszabályozás, mozgásalkalmazkodás aktuális paramétereinek megfelelően. Elfogadható azonban más zenei anyag is, amely legalább 5 perc időtartamú, és az ajánlott tempója sem változik. Az ugróiskola az egyes mezőkben oldalra haladással, a duplákban pedig előre-hátra vagy hátra-előre formával továbbfejleszthető. Javasolható, hogy az eddigiektől eltérően a gyakorlásnak ezt a részét a gyerekek mezítláb végezzék. Kinti helyszínen csak akkor javasolt, ha van olyan, jobbára homokos terület, ahol nem sérül meg a gyermekek lába.
Variáció:
Az ugróiskolák formáját is lehet változtatni (22. ábra). Minél többféle ugróiskolát rajzolunk vagy rajzoltatunk le, annál változatosabb lesz a megoldás és a tapasztalatszerzés is a megadott fejlesztés tekintetében.