Ritmus-akadálypálya zenére II.

ADATLAP
Játék neve: Ritmus-akadálypálya zenére II.
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök:
  • Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások
  • Alternatív környezetben űzhető mozgásformák
Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások:
  • Járások, futások, oldalazások
  • Ugrások, szökdelések
Sportági feladatok, játékok: Tánc
Sportági előkészítő feladatok, játékok: Technikai
Kapcsolódó mozgáskoncepció:
  • Saját testtel kapcsolatos tudatosság
  • Térbeli tudatosság
  • Energiabefektetés tudatossága
  • Kapcsolat az eszközzel
Helyszín:
  • Tornaterem / szabadtér
  • Alternatív helyszínek (tanterem, folyosó, stb.)
Létszám: Osztályszintű
Eszközigény:
  • kötél, karika
  • alternatív, saját készítésű eszköz
Tantárgyi kapcsolódások:
  • Matematika
  • Magyar nyelv és irodalom
  • Művészetek
Fejlesztési terület: széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
Játék típusa:
  • feladatjáték, játékos feladatok
  • népi játékok
Technikai / készség nehézség: Alacsony figyelmi kapacitású
Taktikai nehézség: Egyszerű előkészítő játékok, feladatok

Ritmus-akadálypálya zenére II.

Ez a gyakorlat a kötöttség 3.2.3. alfejezetében szereplő gyakorlat továbbfejlesztése, a kéttagú, háromtagú lüktetés fogalom összetettebb mozgásos értelmezése és megjelenítése. A tetszőlegesen kialakított „akadálypályán” (karikák és vonalak összessége), valamint a mellé rendelt jelek (háromszög és négyszög) használatának begyakorlása után megtehetjük azt, hogy néhány helyre már nem teszünk le jeleket, vagyis itt a tanulók maguk döntik el, hogy mit szeretnének a kétféle lehetőségből (kéttagú vagy háromtagú ritmusképlet) megoldani. Vagyis így tetszőlegesen lehet a tanult ritmikai formákat a megfelelő mozdulatkapcsolással, tapssal, más dinamikai színesítésekkel és/vagy szöveggel alkalmazni. Ez a feladatmegoldás nagymértékben igényli és növeli a kreativitást, valamint segít megérteni a tánchoz – különösen a magyar néptánchoz – szükséges improvizáció mibenlétét.