Bikafarok-szakítás

ADATLAP
Játék neve: Bikafarok-szakítás
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök: Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások
Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások: Járások, futások, oldalazások
Sportági feladatok, játékok:
  • Küzdősportok
  • Tánc
Sportági előkészítő feladatok, játékok: Technikai
Kapcsolódó mozgáskoncepció:
  • Saját testtel kapcsolatos tudatosság
  • Térbeli tudatosság
  • Energiabefektetés tudatossága
  • Kapcsolat az eszközzel
  • Kapcsolat a társsal
Helyszín: Tornaterem / szabadtér
Létszám: Osztályszintű
Eszközigény: alternatív, saját készítésű eszköz
Tantárgyi kapcsolódások:
  • Természetismeret / természettudomány
  • Művészetek
Fejlesztési terület: széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
Játék típusa:
  • fogójáték
  • szerepjáték
Technikai / készség nehézség: Alacsony figyelmi kapacitású
Taktikai nehézség: Egyszerű előkészítő játékok, feladatok

Bikafarok-szakítás

A játékban mindenkinek saját kendője van. A kendőt a nadrág vagy a szoknya korcába kell hátul betűrni úgy, hogy a nagyobb része szabadon lobogjon, mint valamiféle állatfarok. A teremben a megadott játéktérben szabadon lehet mozogni, sétálni, futni, leguggolni. A cél az, hogy bizonyos időegység alatt, ki, hány „farkat” tud elrabolni, azaz összegyűjteni. Akinek sikerült egyet megszereznie, annak a megszerzettet is be kell tennie hátulra a saját kendője mellé, vagyis egyre több „farok” fog lobogni. Nyilván, minél több farok lobog, annál könnyebb egy „szakításra” farkakat szerezni, de azokra utána vigyázni is kell! Ebben a játékban mindenki játszik mindenki ellen.