A gyakorlat abban a tekintetben előképzettséget igényel, hogy a tanuló képes legyen kifinomult, árnyalatnyi különbségeket tenni a helyváltoztató és helyzeteket ábrázoló mozgásaiban. A pedagógus munkáját segíti a Mozgás és stílus című összefoglaló táblázat, amely a szükséges helyváltoztató mozgásokat és változatos testhelyzeteket tartalmazza (2. számú melléklet – a tábla fénymásolható, a kártyák elkészíthetők). Az említett Mozgás és stílus táblázatból az adott korosztálynak megfelelő és elegendő mennyiségű mozgást kiválasztunk. A tanórákba építve mindegyik mozgás jellegzetességeit, stílusát külön megbeszélve gyakoroljuk. A kiválasztott és gyakorolt mozgások közül néhányat, a legegyszerűbbeket, több példányban egy dobozban helyezzük el. A gyerekek húznak egyet, megnézik, megjegyzik, visszarakják. A térben szabadon választva a haladás irányát, vagy a helyet, az adott mozgást végzik, és közben figyelik egymást. Tapsra megállnak, a pedagógus egy kártyát felolvas, és azokra a tanulókra kell mutatniuk, akik az adott mozgást végezték. Ezután folytatják tovább a feladatot, amíg minden stílusra – dobozban lévő kártyafajtára – sor nem kerül. [21]