Húzz egyet!

ADATLAP
Játék neve: Húzz egyet!
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök:
  • Alapvető mozgásformák - helyzetváltoztató mozgások
  • Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások
  • Alternatív környezetben űzhető mozgásformák
Sportági feladatok, játékok: Tánc
Sportági előkészítő feladatok, játékok: Technikai
Kapcsolódó mozgáskoncepció:
  • Saját testtel kapcsolatos tudatosság
  • Térbeli tudatosság
  • Energiabefektetés tudatossága
  • Kapcsolat a társsal
Helyszín:
  • Tornaterem / szabadtér
  • Alternatív helyszínek (tanterem, folyosó, stb.)
Létszám: Osztályszintű
Eszközigény: alternatív, saját készítésű eszköz
Tantárgyi kapcsolódások:
  • Matematika
  • Művészetek
Fejlesztési terület: széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
Játék típusa:
  • feladatjáték, játékos feladatok
  • népi játékok
Technikai / készség nehézség: Alacsony figyelmi kapacitású
Taktikai nehézség: Egyszerű előkészítő játékok, feladatok

2. számú melléklet: Mozgás és stílus (kártyakészlet-minta)

2. számú melléklet: Mozgás és stílus (kártyakészlet-minta)

A gyakorlat abban a tekintetben előképzettséget igényel, hogy a tanuló képes legyen kifinomult, árnyalatnyi különbségeket tenni a helyváltoztató és helyzeteket ábrázoló mozgásaiban. A pedagógus munkáját segíti a Mozgás és stílus című összefoglaló táblázat, amely a szükséges helyváltoztató mozgásokat és változatos testhelyzeteket tartalmazza (2. számú melléklet – a tábla fénymásolható, a kártyák elkészíthetők). Az említett Mozgás és stílus táblázatból az adott korosztálynak megfelelő és elegendő mennyiségű mozgást kiválasztunk. A tanórákba építve mindegyik mozgás jellegzetességeit, stílusát külön megbeszélve gyakoroljuk. A kiválasztott és gyakorolt mozgások közül néhányat, a legegyszerűbbeket, több példányban egy dobozban helyezzük el. A gyerekek húznak egyet, megnézik, megjegyzik, visszarakják. A térben szabadon választva a haladás irányát, vagy a helyet, az adott mozgást végzik, és közben figyelik egymást. Tapsra megállnak, a pedagógus egy kártyát felolvas, és azokra a tanulókra kell mutatniuk, akik az adott mozgást végezték. Ezután folytatják tovább a feladatot, amíg minden stílusra – dobozban lévő kártyafajtára – sor nem kerül. [21]