A következő feladatokban két eltérő ritmikai formát a hatékonyabb megértés érdekében egy-egy ábrával helyettesítünk (14. ábra). A két negyed (♪ ♪) formája a négyzet, a két nyolcad és egy negyed a háromszög (♫ ♪). A mértani formák mindkét oldalára filccel rá lehet rajzolni a megfelelő ritmikai képletet. Bármikor elővesszük ezeket a jeleket, egyértelmű lesz, hogy milyen ritmikai képletről van szó. Ahhoz, hogy a gyermekek megszokják, megértsék és ki is tudják mondani ezeket a ritmikai formákat, sok gyakorlásra van szükség. Először egy-egy jelet sokáig (minimum 20 másodperc) kell felmutatni, és a gyermekeknek ülve, folyamatosan, egyszerre kell ismételgetni a jel ritmikai formáját. A pedagógusnak a tempót megadva elő kell számolni egytől négyig, így az ötödik számolásra kell kezdeni a gyermekeknek a ritmus repetálását. A jelet letéve, a másik jelet elővéve ismétlődik a folyamat. Ennek a gyakorlási folyamatnak a hossza legalább 3-4 hónap úgy, hogy hetente minimum kétszer legalább öt percre elő kell venni a gyakorlatot. A tempó körülbelül 100-105 bpm. (A tempó mértékegységeként használt bpm percenkénti ütésszámot jelent (beats per minute).A ritmikai képleteket tovább gyakoroltatjuk ritmuskeltéssel a test valamely más részein.