You are not authorized to access that location.

Így fordítom, úgy fordítom

ADATLAP
Játék neve: Így fordítom, úgy fordítom
Teszt2:
Javasolt korosztály: Óvoda -2. évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök:
  • Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások
  • Alternatív környezetben űzhető mozgásformák
Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások: Ugrások, szökdelések
Sportági feladatok, játékok: Tánc
Sportági előkészítő feladatok, játékok: Technikai
Kapcsolódó mozgáskoncepció:
  • Saját testtel kapcsolatos tudatosság
  • Térbeli tudatosság
  • Energiabefektetés tudatossága
  • Kapcsolat a társsal
Helyszín:
  • Tornaterem / szabadtér
  • Alternatív helyszínek (tanterem, folyosó, stb.)
Létszám: Páros
Eszközigény: eszköz nélküli
Tantárgyi kapcsolódások: Művészetek
Fejlesztési terület: széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
Játék típusa:
  • feladatjáték, játékos feladatok
  • kooperációs játék
Technikai / készség nehézség: Alacsony figyelmi kapacitású
Taktikai nehézség: Egyszerű előkészítő játékok, feladatok
11. ábra: Elöl keresztezett kézfogás

A kiinduló helyzet alapállás párban elöl keresztezett kézfogással (11. ábra). A mondóka a következő: „Kert alatt, kinn a kocsi, abban ül egy bécsi csacsi, hopp.” A mondókára a következő mozdulatsort kell végezni: lépés előre, majd ugyanerre a lábra ugrás előre, valamint ugyanez ellenkezőleg, majd ezt követően ennek a sornak az ismétlése. Az utolsó, „hopp” szóra páros lábú ugrás történjen. A gyermekek egymás mellett, keresztezett kézfogással abba a térirányba haladnak, amelyiket a pedagógus a feltartott színnel jelez. A pedagógus nem a terem egyik oldalánál, hanem középen helyezkedik el, így a gyermekek hamar meglátják, melyik a következő irány. A lépéshossz függ a rendelkezésre álló gyakorlási helytől.

Variáció:

A feladat ugyanez marad, de a végén, a „hopp” szóra a párnak 180 fokot kell az ugrással fordulni, egymás felé indítva a forgást [lex]. Ezzel a megoldással, akármelyik térirányt mutatja a pedagógus, a végén a gyermekek arccal mindig a terem közepe felé állnak.