Karmesterjáték

ADATLAP
Játék neve: Karmesterjáték
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök: Alternatív környezetben űzhető mozgásformák
Sportági feladatok, játékok: Tánc
Kapcsolódó mozgáskoncepció:
  • Saját testtel kapcsolatos tudatosság
  • Térbeli tudatosság
  • Kapcsolat a társsal
Helyszín:
  • Tornaterem / szabadtér
  • Alternatív helyszínek (tanterem, folyosó, stb.)
Létszám: Osztályszintű
Eszközigény: eszköz nélküli
Tantárgyi kapcsolódások: Művészetek
Fejlesztési terület: széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
Játék típusa:
  • feladatjáték, játékos feladatok
  • kooperációs játék
Technikai / készség nehézség: Alacsony figyelmi kapacitású

Egy gyermek kimegy, míg a többiek laza körben állva – eleinte pedagógusi irányítással, majd önállóan – egy irányítót választanak maguk, azaz a körön állók közül. Az ő mozdulatait kell utánozni, feltűnés nélkül követve a változtatásokat. A körön álló karmester egyszerű mozdulatokat – gesztusokat, természeteseket és tanultakat egyaránt – végezzen kis sebességgel a követhetőség érdekében. A kitaláló a visszahívását követően a körben állva figyel, majd meg kell neveznie a „karmestert”. Siker esetén az irányító (karmester) megy ki, és kitaláló lesz belőle. Sikertelenség esetén marad a kitaláló szerepben, és új irányító karmestert választanak. A kitalálónak két tippje lehet.