Repülj, repülj állatkám!

ADATLAP
Játék neve: Repülj, repülj állatkám!
Javasolt korosztály: Óvoda -2. évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök:
  • Alapvető mozgásformák - manipulatív mozgások
  • Alternatív környezetben űzhető mozgásformák
Alapvető mozgásformák - manipulatív mozgások: kézzel végzett feladatok
Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások: Járások, futások, oldalazások
Sportági feladatok, játékok: Tánc
Kapcsolódó mozgáskoncepció:
  • Saját testtel kapcsolatos tudatosság
  • Térbeli tudatosság
  • Kapcsolat a társsal
Helyszín:
  • Tornaterem / szabadtér
  • Alternatív helyszínek (tanterem, folyosó, stb.)
Létszám: Osztályszintű
Eszközigény: eszköz nélküli
Tantárgyi kapcsolódások: Természetismeret / természettudomány
Fejlesztési terület:
  • széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
  • önálló, konstruktív, problémamegoldó gondolkodás
Játék típusa:
  • szerepjáték
  • kooperációs játék
Technikai / készség nehézség: Alacsony figyelmi kapacitású
Taktikai nehézség: Egyszerű előkészítő játékok, feladatok

Minden gyermek megnevez egy olyan állatot, amelyik alapvetően repülve változtatja helyét, így közlekedik. Ez lehet például egy madár, egy rovar. Az egyik gyermek megnevezi a saját állatkáját, és azt a testrészét, ahonnan indul. Ezután hozzámondja egy társának a nevét és azt a testrészt, ahová az állatkája repülni szeretne. Elindítja az állatkáját, majd félúton a hívott fél „átveszi” a szóbeli irányítást, és segít landolni a megnevezett testrészen. Ezt követően ő indítja útnak a sajátját egy másik megnevezett gyermek felé.