Emeld, amerre mondom!

ADATLAP
Játék neve: Emeld, amerre mondom!
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök:
  • Alapvető mozgásformák - helyzetváltoztató mozgások
  • Alternatív környezetben űzhető mozgásformák
Alapvető mozgásformák - manipulatív mozgások: kézzel végzett feladatok
Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások: Járások, futások, oldalazások
Sportági feladatok, játékok: Tánc
Kapcsolódó mozgáskoncepció:
  • Saját testtel kapcsolatos tudatosság
  • Térbeli tudatosság
  • Energiabefektetés tudatossága
Helyszín:
  • Tornaterem / szabadtér
  • Alternatív helyszínek (tanterem, folyosó, stb.)
Létszám: Osztályszintű
Eszközigény: eszköz nélküli
Tantárgyi kapcsolódások: Matematika
Fejlesztési terület:
  • széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
  • önálló, konstruktív, problémamegoldó gondolkodás
Játék típusa:
  • fogójáték
  • feladatjáték, játékos feladatok
Technikai / készség nehézség: Alacsony figyelmi kapacitású
Taktikai nehézség: Egyszerű előkészítő játékok, feladatok

Emeld, amerre mondom!

Ebben a feladatrészben visszatérhetünk az Állj, ha mondom! című gyakorlathoz, amelyet összevonunk az alkalmazott fogójátékokkal. A játék közben adott jelre a tanulók – a pedagógus által – kijelölt előre irány felé megállnak, majd saját maguknak adnak hangosan instrukciókat a kar és a láb irányainak megnevezésére és azoknak a megadott irányba való elmozdítására 
(4. ábra).

 

4. ábra: A gesztusok magassági fokai

4. ábra: A gesztusok magassági fokai