Állj, ha mondom

ADATLAP
Játék neve: Állj, ha mondom!
Javasolt korosztály: Óvoda -2. évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök: Alternatív környezetben űzhető mozgásformák
Sportági feladatok, játékok: Tánc
Kapcsolódó mozgáskoncepció:
  • Saját testtel kapcsolatos tudatosság
  • Térbeli tudatosság
Helyszín:
  • Tornaterem / szabadtér
  • Alternatív helyszínek (tanterem, folyosó, stb.)
Létszám: Egyéni
Eszközigény: eszköz nélküli
Tantárgyi kapcsolódások: Matematika
Fejlesztési terület:
  • széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
  • önálló, konstruktív, problémamegoldó gondolkodás
Játék típusa: feladatjáték, játékos feladatok
Technikai / készség nehézség: Alacsony figyelmi kapacitású

Állj, ha mondom!

A térirányok pedagógushoz való viszonyítása és behatárolása legalább két lépcsőben történik. A megváltozott térirányok első fokozata tehát a pedagógushoz – aki a megszokott helyén áll a térben – való viszonyítás. A játék (bármilyen fogó) közben a tanár egy megadott térirányban maradva a feladatot egy jellel félbeszakítja (ez lehet egy taps, füttyszó, kurjantás vagy bármilyen hangeffektus), majd miután a gyermekek erre a jelre abbahagyták azt, mindenkinek a saját előre irányával ebbe a térirányba kell állnia. Gyakran azért bonyolult a kisiskolás gyermekek körében, mert nem kell odamenniük a pedagógushoz, csak a testük előre irányával kell odafordulniuk abba a térbe, amelyikben a pedagógus van.

 

3. ábra: Térrózsa

3. ábra: Térrózsa