68. Ki talál többet?


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: ALTERNATÍV JÁTÉKOK A MINDENNAPOS TESTNEVELÉSHEZ, TESTMOZGÁSHOZ
Helyszín: osztályterem
Létszám: párokban az egész osztály
Eszköz: hegyező, radír, kendők, sálak sapkák…

68. Ki talál többet?


Ikon - osztályterem

Létszám: párosával az egész osztály
Eszköz: hegyező, radír, kendők, sálak sapkák…


Minden tárgyat be kell rakni az iskolatáskába, kivéve tanulónként 4 db olyan tárgyat, ami nem hegyes. A diákoknak mind a 4 darab tárgyat jól láthatóan el kell helyezni az osztályterem bármely részén: pad tetején, pad alatt, széken, szék alatt, nyitott padokban, polcokon. Ezután a pár egyik tagja beköti a szemét, így ő „vak” lesz, a társa pedig az ő vezetője. A párok egyszerre indulnak. A vezetők segítségével a „vakok” megpróbálnak minél több tárgyat összegyűjteni. Ha minden tárgy gazdára talál, szerepcsere következik!

 


Variáció(k)

  • Bízz a szavamban! Ebben a változatban a játék közben nincs testi érintkezés, csak szavakkal irányíthat a vezető.
  • Mit keresek? A játék elején a „vak” diákok nem látják, hogy milyen tárgyakat és hova helyeztek el társaik.

 


Módszertani ajánlások, megjegyzések

  • A vezetést a korábban leírt módszerekkel (vezető elöl, látássérült mögötte) végezzék a tanulók!
  • Nagyság szerint különböző pontszámokat érhetnek a tárgyak. Minél kisebb egy tárgy, annál több pontot ér.
  • Adjunk jelképes botot a „látássérült” kezébe!
  • Ütközés esetén az ütköző pároktól vonjunk le pontot/pontokat!