Számrajzoló párban

ADATLAP
Játék neve: Számrajzoló párban
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök: Alapvető mozgásformák - helyzetváltoztató mozgások
Kapcsolódó mozgáskoncepció: Saját testtel kapcsolatos tudatosság
Helyszín:
  • Tornaterem / szabadtér
  • Alternatív helyszínek (tanterem, folyosó, stb.)
Létszám: Páros
Eszközigény: eszköz nélküli
Tantárgyi kapcsolódások:
  • Matematika
  • Magyar nyelv és irodalom
Fejlesztési terület:
  • széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
  • egyéni és szociális készségek, felelősségvállalás
Játék típusa: szerepjáték
Technikai / készség nehézség: Alacsony figyelmi kapacitású

Keressetek egy párt és fogjátok meg a kezét. Képzeljétek el, hogy az egyikőtök a festő, a társatok keze pedig egy hatalmas ecset. Ki lesz az ecset? Ki lesz a festő? Most a festő rajzoljon olyan számokat, amelyekben görbe vonal van. Aki az ecset volt, találja ki, hogy milyen számot rajzolt a festő! Milyen számokban van görbe vonal? (2, 3 stb.) Tudtok-e olyan számokat, amikben cikcakkvonal van? (1, 4, 7) Szerepcsere, és rajzoljatok ilyen számokat!

Tanulási szempontok

  • Figyeljétek meg a különbséget, amikor az izmotok megfeszül, és amikor elernyed!
    Próbáljátok meghatározni, hogy a végtagjaitok milyen helyzetben vannak!
  • Mikor volt könnyebb egyensúlyban maradni, amikor hajlítva, vagy amikor nyújtva volt a térdetek?
    És a szűk vagy a széles terpesz volt biztosabb?