Az utolsó fejezetben rátérünk a fesztivál jellegű foglalkozás meghatározására, tartalmaira, előnyeire és hátrányaira. Áttekintjük a szervezéssel kapcsolatos szempontokat, majd legvégül konkrét szervezési eljárásokat mutatunk be.
Mit jelent a fesztivál jellegű foglalkozás?
– Egy időben nagyobb létszámú tanuló foglalkoztatása történik.
– A több helyszín változatosságot és motivációt eredményez.
– A foglalkozás során számos technikai és taktikai elem gyakorolható, így sokféle készség és képesség fejlődhet.
Mi a tartalma?
A korábban megismert
– technikai, taktikai ismeretek, ügyességfejlesztő feladatok,
– kisjátékok,
– kreatív játékok
– és mérkőzésjátékok
fesztiválszerű alkalmazása, lebonyolítása.
A Grassroots filozófia szerint fontos, hogy minden tanulónak azonos mennyiségű idő álljon a rendelkezésére a tanulás során, emellett, minden tanuló minden helyzetben kipróbálhassa magát. Ennek érdekében a tanév során több alkalommal fesztivál jellegű foglalkozást szükséges szervezni. Ezek során élményszerű, kontrollált, több állomáson egy időben zajló gyakorláson, játékos feladatokon, játékokon vesznek részt a tanulók, lányok és fiúk egyaránt.
A fesztivál sokféle környezetben kivitelezhető. Méretét és időtartamát a gyerekek számától és a rendelkezésre álló infrastruktúrától függően lehet meghatározni. A pályák (kisjátékok) és a műhelyek (technikai gyakorlatok) számát a résztvevő gyerekek számától és a gyerekek képzettségi szintjétől függően célszerű megválasztani.
Alapvető elvárások a foglalkozásokkal szemben
Nehézségek lehetnek
Fontos, hogy a fesztivál jellegű órákon a játék domináljon. Azokon az állomásokon, amelyeken mérkőzés szerepel, nincs szükség a hibák javítására, hagyjuk a gyerekeket szabadon játszani!
A gyerekek sokszor teljesen másként gondolnak egy-egy játékhelyzetre ott a pályán, játék közben, mint mi a pályán kívülről. Engedjük nekik a szabad döntéseket, a próbálkozásokat, így tudnak nagy játéktapasztalatot szerezni!
Szabad játék közben csak a labdarúgás legegyszerűbb alapszabályait tartassuk be! Játék közben biztassuk a gyerekeket arra, hogy bátran hajtsák végre azokat a mozdulatokat, amelyeket kigondoltak! A gyerekek a megoldások sikerességéről szerzett tapasztalataikból fognak tudni tanulni.