Lepedőlabda

ADATLAP
Játék neve: Lepedőlabda
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
  • 7-12. évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök: Alternatív környezetben űzhető mozgásformák
Kapcsolódó mozgáskoncepció:
  • Kapcsolat az eszközzel
  • Kapcsolat a társsal
Helyszín:
  • Tornaterem / szabadtér
  • Alternatív helyszínek (tanterem, folyosó, stb.)
Létszám: Csoportos / csapat
Eszközigény:
  • labda
  • alternatív, saját készítésű eszköz
Tantárgyi kapcsolódások: Matematika
Fejlesztési terület:
  • széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
  • egyéni és szociális készségek, felelősségvállalás
Játék típusa: kooperációs játék

9. kép: Lepedőlabda két labdával

9. kép: Lepedőlabda két labdával

10. kép: Lepedőlabda

10. kép: Lepedőlabda

11. kép: Lepedőlabda

11. kép: Lepedőlabda

Lepedőlabda

Létszám: 3–8 fő/csoport
Eszköz: egy 3×3 m méretű lepedő, 1 db röplabda

A tanulók megfogják a lepedő egy-egy sarkát, és enyhén megfeszítik. A lepedő közepén a labda, amelyet megpróbálnak minél többször a levegőbe repíteni a lepedő segítségével.

Variáció(k)

  • A cél, minél magasabbra juttatni a labdát úgy, hogy amíg az a levegőben van, addig a játékosok különböző feladatokat tudjanak végrehajtani. (Például taps a szomszéddal vagy az átlós társsal esetleg lepedő alatt, helycsere a szomszéddal.)
  • Két labda folyamatos levegőben tartása egyszerre.
  • Két labda folyamatos levegőben tartása felváltva.

Módszertani ajánlások, megjegyzések

  • Hívjuk fel tanítványaink figyelmét, hogy a lepedőt egyszerre kell mozgatni, a karmunkát (lepedő leengedését és fellendítését) összehangoltan kell végrehajtani!
  • Lepedőnként mindig legyen egy tanuló, aki nem a sarkát fogja a lepedőnek, hanem két sarok között helyezkedik el. A labdá(ka)t ő dobja be a lepedő közepére és miután sikerült azt játékba hozni, bekapcsolódik a végrehajtásba. Forgás (azaz szerepcsere) kötelező!