Navigáció: < Előző Következő >
Kategória tulajdonságok | |
---|---|
Könyv címe: | A tánc és a kreatív mozgás alapjai |
1972-ben a Testnevelési Főiskolán szerzett középiskolai testnevelő tanári és atlétika szakedző diplomát. Közoktatás-vezetői és Tehetséggondozó Szakdiplomáját a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Karán szerezte. 1972 és 2004 között testnevelő tanár a budapesti Vörösmarty Mihály Gimnáziumban, 2004-től 2008-ig intézményvezető a Telki Önkormányzat Általános Iskolájában. 1999 és 2004 között a Testnevelési Egyetem hazai és külföldi hallgatóinak tanítási gyakorlatáért felelős vezetőtanár. Kiemelt területe a tantárgyfejlesztés, 2003-ban, 2007-ben és 2011–2012-ben tagja a Nemzeti alaptantervet és a kerettanterveket létrehozó szakmai csoportnak. 2008-tól 2011-ig az Educatio Kht.-val és az Önkonet Kft.-vel szerződésben több közoktatási oktatásfejlesztő és integrációs projekt munkatársa, továbbá tréner és mentor. 2013- tól a Magyar Diáksport Szövetség Iskolai testnevelés osztályán létrehozott stratégiai, módszertani és diáksport önkéntességi csoport szakmai menedzsere a TÁMOP 3.1.13-12-2013-0001 jelű kiemelt projekt keretén belül.
1996-ban a Magyar Táncművészeti Főiskolán szerzett néptánc pedagógusi oklevelet, amit 2011-ben MA fokozattal egészített ki. 1979-ben profi néptáncosként kezdett a Magyar Állami népi együttesben, majd a Kodály Kamara Táncegyüttesben és az Állami Budapest Táncegyüttesben dolgozott hivatásos táncosként. Fiatal kora óta nemcsak táncosként, hanem táncpedagógusként is dolgozik, Magyarországon kívül három kontinensen is megfordult már előadóművészként és tanárként. 1998 óta dolgozik a Táncművészeti Főiskolán. 2003-ban elvégezte a Debreceni Egyetem pedagógia szakát tehetséggondozás specializációval, 2008-ban pedig az ELTE Neveléstudományi Doktori képzését fejezte be. Rendszeresen oktat az alapfoktól a felsőoktatásig bezárólag minden korosztályt, az ország szinte minden területén. Öt évig elnöke volt az alapfokú művészeti iskolák szakmai minősítő testületének. Számos publikációban foglalkozott és foglalkozik ma is a néptánc fejlesztő lehetőségeivel, és a taníthatóság egyszerű formáinak pedagógiai rendszerbe illesztésével. Részt vett a táncos szakképzés átalakításában, és jelenleg is módszertani szakoktatóként, tehetséggondozási, mentorképzési koordinátorként dolgozik a tanárképzésben.