Célzott testtudatosító gyakorlatok

Szűrők, jellemzők...
Személyiségfejlesztés:
  • stresszkezelés
  • érzelemszabályozás
Interdiszciplináris tanítás: stresszkezelés
Fejlesztési terület: egészségtudatos életvezetés
  • Hanyatt fekvő helyzetben 20-20 másodpercig egy-egy testrészre koncentrálunk. A lábaktól a fej irányába haladva (lábfej, lábszár, láb, csípő, medence, has, gerincoszlop, hát, mellkas, nyak, karok, fej, arc, szem), és követjük a testérzéseket. Utána beszámolunk a megfigyeléseinkről.        
  • Hason fekve, adott jelre guruló-hengergő mozgást kezdünk, miközben megfigyeljük a testünknek a talajjal való érintkezéséből adódó érzéseit, érzékeljük a testhatárokat, és nem érintjük a másik tanulót. Gyakorlat után feltétlenül beszéljük meg az átéléseinket!
  • Fekvő, relaxációs helyzetet veszünk fel. Ellazítjuk a test egyes részeit, majd mindenki elmondja sorra: „Amikor a karom ellazul, az olyan, mint/mintha…”, és ugyanezt végig, az egész testre kiterjesztjük. Házi feladatként ezt minden tanuló elvégzi otthon, és feljegyzi a testérzéseinek hasonlatait, az „olyan, mint/mintha” tapasztalatokat.
  • Törökülésben minden tanuló végigsimítja, megtapogatja az arcát behunyt szemmel, két kézzel. Utána elmondja a benyomásait, mit talált meglepőnek, szokatlannak vagy újszerűnek az arca megtapasztalásakor.
  • Álló helyzetből előrehajlunk. A lábtól a test körvonala mentén végigsimítjuk a testünket egészen a fejtetőig. Utána beszámolunk a benyomásainkról.