Agyfélteketréning a gyors felfrissülés és ellazulás érdekében-"Keresztbe lendítések" 3. Az "elefánt"

ADATLAP
Játék neve: "Keresztbe lendítések" 3. Az "elefánt"
Javasolt korosztály: 7-12. évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök: Egészségtudatos életvezetés
Helyszín:
  • Tornaterem / szabadtér
  • Alternatív helyszínek (tanterem, folyosó, stb.)
Létszám: Egyéni
Eszközigény: eszköz nélküli
Tantárgyi kapcsolódások:
  • Magyar nyelv és irodalom
  • Természetismeret / természettudomány
Fejlesztési terület: egészségtudatos életvezetés
Játék típusa: feladatjáték, játékos feladatok
Interdiszciplináris tanítás: stresszkezelés

Az „elefánt”

Az „elefánt”

 

 „Keresztbe lendítések” 3. Az „elefánt”

Állj vállszélességű terpeszbe! Egyik karod nyújtsd ki egyenesen előre! Vidd le a fejed oldalra úgy, hogy a vállad és füled „össze legyen ragasztva”! Tartsd a fejedet, válladat és karodat együtt, és rajzolj végtelen nyolcas jelet a karoddal a test középvonalán mindig felfelé mozogva (az óramutató járásával ellenkező irányban balra, azzal megegyezően jobbra)! Három vagy négy végtelen jel után ismételd meg a másik karral is és végül mindkét karral egyszerre! Figyelj rá, hogy a térded mindig legyen enyhén behajlítva, és a tested ritmikusan lendüljön egyik oldalról a másikra!

(A bagoly és elefánt páros legyen állandóan kéznél a tanulás fizikai helyzetébe belefáradó fiataloknak!)