3.4. A NETFIT® programhoz kapcsolódó tesztelési lehetőségek


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: Kézikönyv a Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt (NETFIT®) alkalmazásához

3.4. A NETFIT® programhoz kapcsolódó tesztelési lehetőségek


Az optimális egészséghez szükséges fittségi állapot megszerzésére irányuló oktatási feladatokat – a nemzetközi szakirodalmi háttér javaslatának megfelelően – fittségoktatás kifejezéssel jelöltük. A fittségoktatás alapvető célja, hogy felkészítse a diákokat a rendszeres testmozgás és testedzés segítségével kialakított fittségi állapot megszerzésére, megtartására, fokozására. Az oktatási folyamat során a NETFIT® adatkezelő és -visszajelentő funkciói lehetőséget teremtenek a folyamat monitorozására mind a diákok és szüleik, mind a pedagógusok számára. A folyamat során keletkező információk segítségével lehetővé válik a diákok egyéni állapotának, céljainak megfelelő fittséget növelő mozgásprogram (edzésprogram) kidolgozása, a rendszeres önellenőrzés igényének kialakítása, s ezen keresztül az egészségtudatosság és mozgásgazdag életvitel promotálása. A fittségi tesztek elsődleges célját a fittségoktatás jelenti [22], amelyből egyértelműen kijelenthetjük, hogy a NETFIT® tesztrendszer iskolai alkalmazása nem cél, hanem pedagógiai eszköz.

A NETFIT® programot alkotó antropometriai és motoros mérések többféle módon alkalmazhatók az iskolában, amely a fittségoktatás négy alapvető tesztelési lehetőségét is jelenti egyben.

A négy alapvető tesztelési lehetőséget Plowman és Meredith (2014) áttekintő könyve [22], illetve Meredith és Welk (2010) nyomán [4], a hazai sajátosságokat figyelembe véve foglaljuk össze.